|
ارزیابی سازمان خدمتگزار بر مبنای الگوی OLA (مطالعهی موردی شعب بانک ملّی شهر اراک)
|
| سیدکمال خرازی، علی ترکی * ، سیدروح الله تیموری |
| کارشناسی ارشد دانشگاه تهران ، (torki.ali@gmail.com) |
|
|
چکیده: (5335 مشاهده) |
| پژوهش حاضر با هدف ارزیابی سازمان خدمتگزار بر مبنای الگوی OLA در قالب یک مطالعهی موردی در شعب بانک ملّی شهر اراک انجام گرفته است. برای این منظور، تعداد 91 نفر از کارکنان بانک ملّی شهر اراک با استفاده از روش نمونهگیری طبقهای یا نسبی انتخاب شدند. دادهها با استفاده از ابزار OLA که به ارزیابی سازمان خدمتگزار میپردازد، جمعآوری شدند. سپس دادههای جمعآوری شده با استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک T استودنت تک نمونهای و تحلیل واریانس یک طرفه، مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان داد که میزان ویژگیهای سازمان خدمتگزار در بانک ملّی اراک، به طور معناداری بالاتر از میانگین و رضایتبخش، ارزیابی میشود. همچنین نتایج تحلیل واریانس یک طرفه، حاکی از عدم تفاوت معنادار بین سن و سطح تحصیلات کارکنان در ارزیابی ویژگیهای سازمان خدمتگزار در شعب بانک ملّی شهر اراک، بود. |
|
| واژههای کلیدی: سازمان خدمتگزار، رهبری خدمتگزار، فرهنگ سازمانی، ابزار OLA، بانک ملّی اراک |
|
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: ۱۳۹۲/۷/۲۸ | پذیرش: ۱۳۹۲/۸/۴ | انتشار: ۱۳۹۲/۸/۴
|
|
|
|
|
|
|
| ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|
|