[صفحه اصلی ]     [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 17، شماره 1 - ( بهار 1382 ) ::
برگشت به فهرست نشریات دوره17 شماره 1 صفحات 28-37
توانمندسازی کارکنان گامی به سوی مشتری مداری
فرج‌الله رهنورد *
عضو هيئت علمي موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه‌ریزی ، Rahnavard@elixiran.com
چکیده:   (8381 مشاهده)
رضایت مشتری ضامن موفقیت سازمان‌ها در محیط‌های رقابتی است. مشتریان زمانی رضایت خواهند داشت که سازمان نیازهای آنها را بشناسد، خود را متعهد بداند که نقطه نظرهای آنها را بداند، و کارکنانی داشته باشد که رضایت مشتری را در زمره اهداف اصلی خود قرار دهند. توانمندسازی جزئی از فرایند کلی تأمین رضایت مشتری است. توانمندسازی کارکنان اثر زیادی بر تأمین رضایت مشتریان دارد. اما تحقق این مهم در گرو شرایط وضعی است. باید در نظر داشت که توانمندسازی نیازمند بهبود مهارت‌های مدیران و کارکنان است. این امر مستلزم توزیع مجدد جریان اطلاعات در سازمان، و نیازمند راه‌های جدیدی برای هماهنگی کارهاست. باید در نظر داشت که توانمندسازی، درمان همه مشکلات سازمانی نیست، باید از این سازوکار مدیریت در شرایط مناسب بهره جست و یا با تعدیل شرایط وضعی زمینه تحقق آن را فراهم ساخت.
واژه‌های کلیدی: توانمندسازی، مشتری مداری، انواع مشتری، ندای مشتری، مدیریت کیفیت، شرایط وضعی، گونه شناسی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۰/۸/۲۹
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

رهنورد فرج‌الله. توانمندسازی کارکنان گامی به سوی مشتری مداری. فصلنامه علمی - پژوهشی فرایند مدیریت و توسعه . 1382; 17 (1) :28-37
برگشت به فهرست نشریات دوره 17، شماره 1 - ( بهار 1382 )
فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه Quarterly Journal of Management and Development Process

کلیه حقوق برای فصلنامه فرایند مدیریت و توسعه محفوظ است.

Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 773 queries by AWT YEKTAWEB 3185