دوره 9، شماره 1 - ( 1398 )                   جلد 9 شماره 1 صفحات 1-18 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

asadolahidehkordi E, Hassan gholi pour T, Haji heydari N, Amirshahi M. Explaining a model of online Re-purchase intention. ORMR. 2019; 9 (1) :1-18
URL: http://journals.modares.ac.ir/article-28-32144-fa.html
اسدالهی دهکردی الهه، حسن قلی پور طهمورث، حاجی حیدری نسترن، امیرشاهی میراحمد. تدوین مدل قصد خرید مجدد آنلاین در بازار ایران. پژوهش های مدیریت منابع سازمانی. 1398; 9 (1) :1-18

URL: http://journals.modares.ac.ir/article-28-32144-fa.html


1- دانشجوی دکتری ، elahe.asadolahi@ut.ac.ir
2- دانشکده مدیریت دانشگاه تهران
3- دانشکده مدیریت، دانشگاه الزهرا،
چکیده:   (2 مشاهده)
همانند کسب و کارهای سنتی، در تجارت الکترونیک و کسب و کارهای آنلاین نیز رفتار خرید مجدد مشتریان از معیارهای کلیدی موفقیت به شمار می‌رود اما متفاوت است؛ از این رو این پژوهش در صدد رسیدن به مدلی برای قصد خرید مجدد آنلاین B2C است. این پژوهش در چهارچوب پاردایم فلسفی تفسیری، رویکرد استقرایی، روش کیفی و تکنیک تحلیل تم با استفاده از ابزار مصاحبه انجام شده است. بر این اساس  با 36 نفر شامل، 6 نفر متخصص در زمینه تجارت الکترونیک، 13 نفر کارگزار در حوزه کسب‌و کار اینترنتی و 17 نفر مشتریانی که خرید مجدد آنلاین داشته‌اند، مصاحبه صورت گرفته است. پس از کدگذاری مصاحبه‌ها ابتدا به 120 کد و سپس با تقلیل کدها به 89 کد نهایی دست یافته که این تعداد در قالب 21 تم پایه دسته‌بندی شده است. پس از تجزیه و تحلیل نهایی در نهایت تم‌های پایه در قالب چهار تم سازمان‌دهنده دسته‌بندی شد: روانشناختی، تکنولوژیکی، سازمانی و مشتری. از میان این چهار تم، مبحث تکنولوژی بیشترین میزان تاکید را داشته است و مباحث سازمانی، مشتری مداری و مباحث روان شناختی در رتبه های بعدی قرار دارند که می تواند با همین میزان اهمیت مورد توجه مدیران حوزه تجارت الکترونیک قرار گیرد.                                                                              
متن کامل [DOCX 370 kb]   (2 دریافت)    

دریافت: ۱۳۹۸/۱/۳۰ | پذیرش: ۱۳۹۸/۶/۶

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول