هدف این پژوهش بررسی رابطه تفکر انتقادی پزشکان باسطح رضایتمندی بیماران در مرکز آموزشی درمانی سینای شهر تبریز می باشد.مطالعه حاضر یک بررسی توصیفی-تحلیلی است. جامعه آماری شامل پزشکان و بیماران مرکز آموزشی درمانی سینای تبریز بود.از آزمون های همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون برای تجزیه و تحلیل داده ها استفاده شد.نتایج از دید پاسخ دهندگان نشان می دهد بین تفکر انتقادی پزشکان و رضایت بیماران رابطه معنی دار و مثبتی در همه ابعاد به جزء بعد (شناسایی) تفکر انتقادی وجود داشته است.نتایج آزمون رگرسیون نشان دهنده شدت تاثیر متغیر مستقل تفکر انتقادی با توجه به ابعاد تشکیل دهنده آن(استنباط، شناسایی، استنتاج، تعبیروتفسیر و ارزشیابی منطقی) بر متغیر وابسته (رضایت بیماران) برابر 558/. است که این نشان دهنده همبستگی نسبتاَ نسبتاَ قوی بین این دو متغیر است. .با توجه به یافته های پژوهش اگرچه تفکر انتقادی پزشکان و کادر درمان در بهبود رضایت بیماران حائز اهمیت می باشد. اما در نظام سلامت، توسعه چشمگیری نداشته است. لذا مسئوولان نظام سلامت بایستی در راستای پرورش تفکر انتقادی کادر درمان جهت رسیدن به اهداف سازمانی(بهبود هرچه بهتر رضایت بیماران) خود تلاش کنند.
nejhadirani F. A Study on the Relationship between the Critical Thinking and the Patients' Satisfaction in Sina Hospital of Tabriz. Educ Strategy Med Sci. 2017; 10 (1) :0-0 URL: http://edcbmj.ir/article-1-1162-fa.html
نژاد ایرانی فرهاد. بررسی رابطه تفکر انتقادی پزشکان با سطح رضایتمندی بیماران در مرکزآموزشی درمانی سینای تبریز. دوماهنامه علمی- پژوهشی راهبردهای آموزش در علوم پزشکی. 1396; 10 (1) :0-0