XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hoseini Amin S M, Taghizade Manzari M. **SIMULATION OF SLOSHING IN A SEMI - FILLED CONTAINER USING SPH METHOD. International Journal of Maritime Technology. 2005; 1 (2) :1-12
URL: http://ijmt.ir/article-1-10-fa.html
حسینی امین سید مجید، تقی زاده منظری مهرداد. استفاده از روش SPH برای مدلسازی Sloshing در یک مخزن نیمه پر . نشریه علمی-پژوهشی مهندسی دریا. 1383; 1 (2) :1-12

استادیار دانشکده مهندسی مکانیک، دانشگاه صنعتی شریف
چکیده:   (10898 مشاهده)

 نیروهای ناشی از Sloshing به دلیل توانایی تخریب سازه های مخازن نگهدارنده خود، از اهمیت بسیار زیادی به ویژه در نزد طراحان کشتی برخوردار می باشند. این موضوع در طراحی مخازن حمل مایعات مانند تانکهای LNG ، LPG و نفت خام از حساسیت ویژه ای برخوردار است. در اینجا از  یک روش لاگرانژی بدون شبکه به  نام Smoothed Particle Hydrodynamics (SPH) برای مدلسازی Sloshing استفاده شده است. روش ارائه شده از معادله بقاء جرم و نویر-استوکس به عنوان معادلات پایه ای استفاده می کند. SPH برای حل معادلات برروی ذرات از دو مرحله پیش بینی اولیه و اصلاح ثانویه استفاده می کند. در مرحله پیش بینی اولیه سرعت موقتی ذرات براساس مجموعه نیروهای وارده و بدون در نظر گرفتن شرط تراکم ناپذیری بدست آمده و ذرات براساس این سرعت موقتی به حرکت واداشته می شوند. معمولا در طی مرحله اول چگالی ذرات ثابت نمی ماند، درنتیجه به مرحله ثانویه ای نیاز است که چگالی ذرات را به مقدار ثابت اولیه بازگرداند. در مرحله دوم معادله بقای جرم به گونه ای تعریف می شود که بتوان به کمک آن مقدار انحراف از چگالی ثابت اولیه را محاسبه نمود. سپس به کمک معادله پوآسون فشار، تغییر چگالی ذرات با یک میدان فشاری به گونه ای مرتبط می شود که در صورت افزایش چگالی، فشار مثبت ایجاد شده ذرات را از یکدیگر دور نماید، و در صورت کاهش چگالی موضعی ذرات، با ایجاد یک نیروی فشاری منفی ذرات بطرف یکدیگر حرکت کنند. در مقاله حاضر از روش SPH برای شبیه سازی  Sloshing در یک مخزن نیمه پر مایع با شکل اولیه سینوسی و دامنه کوچک استفاده شده است.

 

واژه‌های کلیدی: روش SPH، Sloshing، جریان تراکم ناپذیر
     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشي | موضوع مقاله: Ship Hydrodynamic
دریافت: ۱۳۸۹/۴/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۲/۷/۲۷ | انتشار: ۱۳۹۲/۷/۲۷

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
کد امنیتی را در کادر بنویسید

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه علمی-پژوهشی مهندسی دریا می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2015 All Rights Reserved | International Journal of Maritime Technology

Designed & Developed by : Yektaweb