|
مطالعه ارتباط آمادگی یادگیری خودْراهبر دانشجویان آموزش مجازی با پیشرفت تحصیلی
|
| حسین زارع *1، نسیم سعید2، نعمتالله موسیپور3، محمدرضا سرمدی1، محمود هرمزی1 |
1- استادیار دانشگاه پیام نور 2- دانشجوی دکتری آموزش از دور 3- استادیار دانشگاه شهید باهنر کرمان |
|
|
چکیده: (24 مشاهده) |
تاریخ دریافت: 24/06/1389
تاریخ پذیرش: 28/11/1389
چکیده
هدف این مطالعه بررسی ارتباط آمادگی یادگیری خودراهبر دانشجویان مقطع کارشناسی دانشگاههای مجازی با پیشرفت تحصیلی آنهاست. در یک بررسی توصیفی ـ همبستگی، 352 دانشجو در مقطع کارشناسی دانشگاههای مجازی خواجه نصیر، شیراز، علم وصنعت، و دانشکده علوم حدیث انتخاب شدند و برای بررسی متغیرهای پژوهش، به پرسشنامه گاگلیلمینو پاسخ دادند. میانگین نمرات آنها تا زمان مطالعه به عنوان شاخص پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. دادهها به کمک تحلیل رگرسیون ساده و چندگانه، تحلیل واریانس و آزمون آماری t محاسبه شد.
یافتههای حاصل از این پژوهش حاکی از این بود که بین آمادگی یادگیری خودْراهبر دانشجویان در محیط مجازی با پیشرفت تحصیلی آنها ارتباط وجود دارد و مؤلفههای توانایی کاربرد مهارتهای مطالعه و حل مشکل و خودپنداره مثبت بیشترین توانایی پیشبینی پیشرفت تحصیلی و بیشترین ارتباط را با آن دارند. |
|
| واژههای کلیدی: آمادگی یادگیری خودْراهبر، آموزش مجازی، پیشرفت تحصیلی، دانشجویان. |
|
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۳
|
|
|
|
|
|
|
| ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|
|