شناسايی رفتار تعيين قيمت در بازار محصولات کشاورزی، از مباحث اساسی در بازاريابی است؛ زيرا نوع ساختار بازار(رقابتی و غيررقابتی) بر مقدار توليد و قيمت محصولات کشاورزی و در نتيجه، بر منافع گروههای مختلف جامعه اثرگذار است. اين پژوهش با استفاده از دادههای ماهانه سالهاي1377 -1383 ضمن براورد الگوی حاشيه بازاريابی گوشت قرمز(گوشت گاو و گوسفند)، به سنجش و براورد قدرت بازاری در سطوح مزرعه و خردهفروشی اين محصولات پرداخته است. يافتههای تحقيق نشان میدهد که رفتار تعيين قيمت در بازار سطوح مزرعه و خردهفروشی گوشت گاو و گوسفند ايران رقابتی است و شواهدی از قدرت بازاری در اين سطوح بازاريابی برای اين محصولات در دست نيست.