[صفحه اصلي ]      
فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه awt-yekta AGRICULTURAL ECONOMICS AND DEVELOPMENT
:: درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله ::
:: دوره 14, شماره 53 - ( 1-1385 ) ::
برگشت به فهرست نشريات جلد 14 شماره 53 صفحات 91-106
XML تأثير تعميم يک نام تجاری به محصولات جديد در صنايع غذايی شهر تهران Print

نويسندگان: بهرام رنجبريان ، امير محمد زاده
- ، bahram1r@yahoo.com
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
چکيده مقاله:

  انتخاب يک نام تجاری مناسب برای محصول جديد می تواند د رموفقيت اين محصول و ب ه دست آوردن سهم بيشتر بازار تأثير بگذارد . راهبرد " تعميم نام تجاری " به مفهوم استفاده از يک نام تجاری شناخته شده برای معرفی طبقات جديدی از محصول است و استفاده از آن تحت شرايط خاصی می تواند موجب موفقيت محصول جديد شود. لذا اين تحقيق تأثير سه دسته از متغيرهای تعديل ‌ کننده از جمله ويژگی بازار، ويژگی محصول مورد تعميم و خصوصيات نام تجاری را د ر رابطه اتخاذ ر ا هب ر د تعميم نام تجاری و سهم بازار محصول جديد در صنايع غذايی شهر تهران مورد مطالعه قرار داده است. نتايج نشان می‌دهد که تعميم نام تجاری موجب افزايش سهم بازار محصولات جديد در صنايع غذايی شهر تهران ن شده است .

  

 

 

واژه‌هاي كليديبازاریابی، تعمیم نام تجاری صنایع غذایی، سهم بازار،
متن كامل [PDF 199 kb]
نحوه استناد به مقاله
Download citation data for: BibTeX | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks |  
Send citation data to: CiteULike | RefWorks |
رنجبريان بهرام، محمد زاده امير. تأثير تعميم يک نام تجاری به محصولات جديد در صنايع غذايی شهر تهران. فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد کشاورزی و توسعه. 1385; 14 (53) :91-106
ارسال پيام به نويسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

كد امنيتي را در كادر بنويسيد >
 
برگشت به فهرست نشريات دوره 14, شماره 53 - ( 1-1385 )
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 0.371 seconds with 601 queries by AWT YEKTAWEB 2.1.4.4