انتخاب يک نام تجاری مناسب برای محصول جديد می تواند د رموفقيت اين محصول و ب ه دست آوردن سهم بيشتر بازار تأثير بگذارد . راهبرد " تعميم نام تجاری " به مفهوم استفاده از يک نام تجاری شناخته شده برای معرفی طبقات جديدی از محصول است و استفاده از آن تحت شرايط خاصی می تواند موجب موفقيت محصول جديد شود. لذا اين تحقيق تأثير سه دسته از متغيرهای تعديل کننده از جمله ويژگی بازار، ويژگی محصول مورد تعميم و خصوصيات نام تجاری را د ر رابطه اتخاذ ر ا هب ر د تعميم نام تجاری و سهم بازار محصول جديد در صنايع غذايی شهر تهران مورد مطالعه قرار داده است. نتايج نشان میدهد که تعميم نام تجاری موجب افزايش سهم بازار محصولات جديد در صنايع غذايی شهر تهران ن شده است .
رنجبريان بهرام، محمد زاده امير. تأثير تعميم يک نام تجاری به محصولات جديد در صنايع غذايی شهر تهران. فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد کشاورزی و توسعه. 1385; 14 (53) :91-106