[صفحه اصلي ]      
فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه awt-yekta AGRICULTURAL ECONOMICS AND DEVELOPMENT
:: درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله ::
:: دوره 14, شماره 53 - ( 1-1385 ) ::
برگشت به فهرست نشريات جلد 14 شماره 53 صفحات 133-152
XML رابطه به کارگيری عناصر ترکيب بازاريابی وبازارپذيری ماهی‌پرورشی از ديدگاه مصرف کنندگان مطالعه موردی شهرستان ايلام Print

نويسندگان: زهره دهدشتی شاهرخ ، حيدر صيد زاده
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
چکيده مقاله:

  مقايسه مصرف سرانه آبزيان مبين آن است که نسبت ب ه خيلی از کشورهای ديگر، فقر مصرف گوشت ماهی در بين مردم ايران وجود دارد. سئوال تحقيق اين است که آيا به نظر مصرف ‌ کنندگان امکان بهبود مصرف سرانه ماهی با استفاده از ب ه کارگيری عناصر ترکيب بازاريابی وجود دارد يا نه؟ لذا، تحقيق حاضر در راستای بهبود مصرف ماهی پرورشی از طريق به ک ارگيری عناصر ترکيب بازاريابی در زمستان سال 1383 در شهر ايلام اجرا شده است.

  روش تحقيق، توصيفی از نوع پيمايشی، روش نمونه گيری، طبقه ‌ ای نسبی و ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه و تعداد نمونه آماری 400 خانوار بوده است. از آزمون نسبت موفقيت جامعه برای آزمون فرضيات تحقيق، از آزمون فريدمن جهت رتبه بندی شاخصهای تعريف ‌ کننده متغيرهای توضيحی ( عناصر ترکيب بازاريابی ) و از نرم افزار آماری SPSS برای انجام عمليات آماری استفاده شده است.

  يافته ‌ های تحقيق نشان می دهند که ب ه کارگيری عناصر ترکيب بازاريابی شامل محصول، قيمت، توزيع و فعاليتهای تشويقی و شاخصهای تعريف کننده مربوط به اين متغيرهای توضيحی، بر بازارپذيری بيشتر ماهی پرورشی و در نتيجه بهبود مصرف سرانه اين محصول در شهر ايلام م ؤ ثر است. همچنين تفاوت معنيداری بين ميزان اثرگذاری شاخصهای تعريف ‌ کننده مربوط به متغيرهای توضيحی محصول و فعاليتهای تشويقی بر بازارپذيری ماهی پرورشی وجود دارد . اما بين ميزان اثرگذاری شاخصهای تعريف کننده متغير توضيحی توزيع بر بازارپذيری ماهی پرورشی تفاوت معنيداری وجود ندارد.

 

  

 

 

 

واژه‌هاي كليديترکیب بازاريابي، بازارپذيري، ماهي پرورشي، مصرف کنندگان، شهر ايلام،
متن كامل [PDF 212 kb]
نحوه استناد به مقاله
Download citation data for: BibTeX | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks |  
Send citation data to: CiteULike | RefWorks |
دهدشتی شاهرخ زهره، صيد زاده حيدر. رابطه به کارگيری عناصر ترکيب بازاريابی وبازارپذيری ماهی‌پرورشی از ديدگاه مصرف کنندگان مطالعه موردی شهرستان ايلام. فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد کشاورزی و توسعه. 1385; 14 (53) :133-152
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

كد امنيتي را در كادر بنويسيد >
 
برگشت به فهرست نشريات دوره 14, شماره 53 - ( 1-1385 )
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 0.435 seconds with 601 queries by AWT YEKTAWEB 2.1.4.4