[صفحه اصلي ]      
فصلنامه اقتصاد کشاورزی و توسعه awt-yekta AGRICULTURAL ECONOMICS AND DEVELOPMENT
:: درباره نشريه آخرين شماره تمام شماره‌ها جستجو ثبت نام ارسال مقاله ::
:: دوره 25, شماره 97 - ( 3-1396 ) ::
برگشت به فهرست نشريات جلد 25 شماره 97 صفحات 137-156
XML عوامل مؤثر بر حاشيه بازاريابی گل رز گلخانه‏ای در استان کهگيلويه و بويراحمد Print

[English Abstract]
نويسندگان: سيد يعقوب زراعت کيش ، هانيه يوسفی متقاعد
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تخصصي
چکيده مقاله:
علی‌رغم وجود پتانسيل و مزيت‏های موجود در توليد گل و گياهان زينتی در کشور، همواره چالش‏ها و نارسايي‏هايی در ساختار بازار و بازاريابی اين محصولات مشاهده مي‏شود. در اين مطالعه عوامل مؤثر بر حاشـيه بازاريابی گل رز گلخانه ای در استان کهگيلويه و بويراحمد به منظور تدوين رهيافتی برای حل مشکلات و توسعه‌ بازار اين محصول بررسی شد. مطابق نتايج، حاشيه بازاريابی محصول گل رز بالا و غيرمتناسب است و مسير بازاريابی گل رز در استان کارا و شفاف نيست. نتايج تخمين توابع حاشيه بازاريابی با استفاده از الگوی مارک – آپ نشان داد که قيمت، هزينه‏های بازاريابی و هزينه حمل ونقل با حاشيه بازاريابی درسطح خرده فروشی رابطه مستقيم دارد. همچنين نتايج محاسبه کارايی بازاريابی گل رز با استفاده از روش شفرد نشان داد که به ازای 1 ريال خدمات بازاريابی 77/3 واحد ارزش افزوده ايجاد می‌شود. نبود اطلاعات دقيق از شرايط بازار، سيستم حمل و نقل نامناسب و دوری بازار فروش از محل توليد و نيز کمبود تسهيلات حمايتی از مهم‌ترين مشکلات و چالش‌های توليدکنندگان بودند. طبقه‏بندی JEL: D61، D44
واژه‌هاي كليديحاشیه بازاریابی، گل رز، هزینه بازاریابی، الگوی مارک – آپ،
متن كامل [PDF 234 kb]
نحوه استناد به مقاله
Download citation data for: BibTeX | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks |  
Send citation data to: CiteULike | RefWorks |
Zeratkish Y, Yousefi Motaghaed H. Factors Affecting the Marketing Margin for Greenhouse Rose Flower in Kohgiloye and Boyerahmad Province. 3. 2017; 25 (97) :137-156
URL http://aead.agri-peri.ir/browse.php?a_code=A-10-28-116&slc_lang=fa&sid=1
زراعت کيش سيد يعقوب، يوسفی متقاعد هانيه. عوامل مؤثر بر حاشيه بازاريابی گل رز گلخانه‏ای در استان کهگيلويه و بويراحمد. فصلنامه علمی پژوهشی اقتصاد کشاورزی و توسعه. 1396; 25 (97) :137-156
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

كد امنيتي را در كادر بنويسيد >
 
برگشت به فهرست نشريات دوره 25, شماره 97 - ( 3-1396 )
Static site map - Persian site map - English site map - Created in 0.424 seconds with 601 queries by AWT YEKTAWEB 2.1.4.4