AWT IMAGE
AWT IMAGE home AWT IMAGE submit paper AWT IMAGE guide for authors AWT IMAGE contact us AWT IMAGE register AWT IMAGE search AWT IMAGE archive AWT IMAGE current issue AWT IMAGE journal info
AWT IMAGE
   [صفحه اصلی ]     [ English ]  
:: دوره 4، شماره 13 - ( تير 1386 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 4 شماره 13 صفحات 35-50
اولویت بندی خواسته های مشتریان در روش QFD با استفاده از کنترل فازی
شکری زاده رضا ، خاضکی حمیدرضا ، مهدیار مهدی
چکیده:   (4986 مشاهده)
(QUALITY FUNCTION DEPLOYMENT) QFD یکی از ابزارهای کارآمد در مدیریت کیفیت است که جهت بهبود کیفیت محصول و خدمت در صنایع مختلف کاربرد وسیعی دارد و به عنوان یکی از روش های مهندسی کیفیت سعی در لحاظ نمودن نیازهای مشتریان در محصول به منظور افزایش رضایت آنها دارد. اهمیت نیازها و خواسته های مشتریان به صورت مقادیر مبهم می باشد، از طرفی در رتبه بندی نیازها تنها به بعد اهمیت توجه می شود. در این مقاله علاوه بر کمی کردن ترم های زبانی به وسیله منطق فازی و شناسایی فاکتورهای کلیدی به کمک ماتریس اهمیت رضایت، با استفاده از کنترل فازی با در نظر گرفتن اثر توام اهمیت و رضایت نیازها، روشی جهت اولویت بندی خواسته های مشتریان در ماتریس خانه کیفیت به همراه یک مطالعه موردی برای محصول یک کارخانه لاستیک سازی معرفی می گردد.
واژه‌های کلیدی: خانه کیفیت (House of Quality)، ماتریس اهمیت رضایت، (Analytical Hierarchy Process) AHP، کنترل فازی
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۸۵/۶/۱۵
ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML     Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

شکری زاده رضا ، خاضکی حمیدرضا ، مهدیار مهدی . اولویت بندی خواسته های مشتریان در روش QFD با استفاده از کنترل فازی. 1. 1386; 4 (13) :35-50
برگشت به فهرست نشریات دوره 4، شماره 13 - ( تير 1386 )

مجله تحقیق در عملیات در کاربردهای آن ( ریاضی کاربردی ) - دانشگاه آزاد لاهیجان Journal of Operational Research In Its Applications ( Applied Mathematics ) - Lahijan Azad University
Persian site map - English site map - Created in 0.048 seconds with 788 queries by AWT YEKTAWEB 3185