|
شناسایی و رتبه بندی معیارهای انتخاب تامین کنندگان در زنجیره تامین لارج (مطالعه موردی: صنایع غذایی و لبنی کاله)
|
| فاطمه محمدنژاد چاری ، عبدالحمید صفائی قادیکلایی |
|
|
|
چکیده: (2 مشاهده) |
یکی از اصلی ترین عوامل پایداری و بقا درمحیط پررقابت امروزی ، کاهش هزینههای تولید محصول میباشد. انتخاب تأمینکنندگان مناسب میتواند به شکل قابل ملاحظهای هزینههای تولید را کاهش و قابلیت رقابتپذیری سازمان را افزایش دهد، چرا که در بیشتر صنایع، هزینه مواد خام و اجزای تشکیل دهنده محصول، قسمت عمدهای از بهای تمام شده محصول را در بر میگیرد. در این مقاله به دنبال آن هستیم که موضوع شناسایی معیارهای موثر در انتخاب تأمینکنندگان و تعیین درجه اهمیت آنها رادر رویکرد ترکیبی زنجیره تامین لارج موردبررسی قرار دهیم. زنجیره تأمین لارج تلاش دارد رویکردهای ناب، چابک، تاب آور و سبز را در فضای مدیریت زنجیره تأمین کنار هم بنشاند تا از مزایای تک تک آنها بهرمند شده و همزمان کاستیهای آنها را بپوشاند. برای تعیین میزان اهمیت و رتبهبندی شاخصها از فرایند تحلیل شبکه ای فازی استفاده شده است.این تحقیق بر اساس هدف، کاربردی و بر اساس ماهیت، توصیفی است. |
|
| واژههای کلیدی: زنجیره تأمین، انتخاب تأمینکنندگان، زنجیره تأمین لارج، فرآیند تحلیل شبکهای فازی |
|
|
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: ۱۳۹۵/۱۰/۴ | پذیرش: ۱۳۹۵/۱۰/۴ | انتشار: ۱۳۹۵/۱۰/۴
|
|
|
|
|
|
|
| ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|
|