پیام خود را بنویسید


جلد 5، شماره 105 - ( 11-1389 )                   شماره 105 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

., .. Not Available24. Exceptional Education. 2011; 5 (105)
URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1507-fa.html
عاشوری محمد، جلیلی آبکنار سیده سمیه. اثربخشی تقویت کننده های قرارداد رفتاری و اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی (32تا 38-4-105-1389). تعلیم و تربیت استثنایی. 1389; 5 (105)

URL: http://exceptionaleducation.ir/article-1-1507-fa.html


1- ، Nashriyeh2005@gmail.com
چکیده:   (3 مشاهده)
هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی تقویت کننده های قرارداد رفتاری و اجتماعی بر پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی پایه سوم راهنمایی در شهرستان های استان تهران بوده است. برای این منظور از بین تمامی دانش آموزان پسر کم توان ذهنی پایه سوم راهنمایی مدارس روزانه شهرستان‌های استان، 30 نفر از طریق نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش آزمون هوش وکسلر (برای همتا کردن گروه‌ها به لحاظ بهره هوشی) و آزمون‌های معلم ساخته پیشرفت تحصیلی در درس علوم تجربی بود. نتایج نشان داد که میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی گروه تقویت قرارداد رفتاری به طور معناداری بیشتر از گروه تقویت اجتماعی و گروه کنترل است. همچنین میانگین نمرات پیشرفت تحصیلی درس علوم تجربی گروه تقویت اجتماعی به طور معناداری بیشتر از گروه کنترل است.
متن کامل [DOCX 12 kb]   (2 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: كم توان ذهني
دریافت: ۱۳۹۸/۱۰/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ | انتشار: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸ | انتشار الکترونیک: ۱۳۹۸/۱۰/۱۸

ارسال پیام به نویسنده مسئول