عضو هيئت علمی گروه زبان و ادبيات عربی دانشکده زبانهای خارجی دانشگاه اصفهان
چکیده: (2606 مشاهده)
در این نوشتار، با بازخوانی مفهوم تصویر نزد قدما و معاصران، مؤلفه های تصویر هنری در اندرزنامه جاودانه امیرالمؤمنین به امام حسن بررسی، و به برخی تفاوت ها و مزیت های تصویرهای این اندرزنامه با تصویرهای شعری اشاره شده است. همچنین در پرتو دیدگاه های صاحب نظران نقد و بلاغت جدید، پاره ای از مصادیق این مؤلفه ها در اندرزنامه مذکور تحلیل شده است تا تمایزهای تصویرگری نهج البلاغه با دیگر آثار، بهتر باز شناسانده شود.
Khāqāni M, Abbāszādeh M. The Constituents of the Artistic Image in Thirty First Epistle of Nahj al-Balagheh. hadith studies. 2011; 0 (5) :247-272 URL: http://s-hadith.kashanu.ac.ir/article-1-56-fa.html
خاقانی محمد، عباس زاده حمید. مؤلفه های تصویر هنری در نامه سی و یکم نهج البلاغه. حدیث پژوهی. 1390; 0 (5) :247-272