[صفحه اصلی ]     [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 0، شماره 5 - ( بهار-تابستان 1390 ) ::
برگشت به فهرست نشریات جلد 0 شماره 5 صفحات 247-272
مؤلفه های تصویر هنری در نامه سی و یکم نهج البلاغه
محمد خاقانی ، حمید عباس زاده
عضو هيئت علمی گروه زبان و ادبيات عربی دانشکده زبان‌های خارجی دانشگاه اصفهان
چکیده:   (2606 مشاهده)
در این نوشتار، با بازخوانی مفهوم تصویر نزد قدما و معاصران، مؤلفه های تصویر هنری در اندرزنامه جاودانه امیرالمؤمنین  به امام حسن بررسی، و به برخی تفاوت ها و مزیت های تصویرهای این اندرزنامه با تصویرهای شعری اشاره شده است. همچنین در پرتو دیدگاه های صاحب نظران نقد و بلاغت جدید، پاره ای از مصادیق این مؤلفه ها در اندرزنامه مذکور تحلیل شده است تا تمایزهای تصویرگری نهج البلاغه با دیگر آثار، بهتر باز شناسانده شود.
واژه‌های کلیدی: نهج البلاغه، نامه سی و یک، اندرزنامه، تصویر هنری، واقعیت هنری.
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۱/۹/۲۷
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

کد امنیتی را در کادر بنویسید >



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khāqāni M, Abbāszādeh M. The Constituents of the Artistic Image in Thirty First Epistle of Nahj al-Balagheh. hadith studies. 2011; 0 (5) :247-272
URL: http://s-hadith.kashanu.ac.ir/article-1-56-fa.html
خاقانی محمد، عباس زاده حمید. مؤلفه های تصویر هنری در نامه سی و یکم نهج البلاغه. حدیث پژوهی. 1390; 0 (5) :247-272
برگشت به فهرست نشریات دوره 0، شماره 5 - ( بهار-تابستان 1390 )
نشریه حدیث پژوهی Hadith Mysticism Studies: A Journal University of Kashan
Persian site map - English site map - Created in 0.045 seconds with 777 queries by AWT YEKTAWEB 3185