این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مهندسی حمل و نقل، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۲۱۳-۲۳۱

عنوان فارسی بررسی اثرات هماهنگ‌ سازی زمانبندی تقاطع‌های چراغدار به روش عرض باند ‌عبوری (مطالعه موردی: شهر قزوین)
چکیده فارسی مقاله در شبکه‌های حمل و نقل شهری، تقاطع‌ها به عنوان گره‌ بیشترین تاخیر را به کاربران شبکه وارد می‌کنند.   وقتی که تقاطعات یک راه ‌شریانی نزدیک یکدیگر واقع شده باشند، عملکرد آن‌ها به شدت تحت تاثیر یکدیگر خواهدبود، بنابراین رابطه‌ بین طرح‌های زمان‌بندی تقاطعات مجاور هم بروی ظرفیت کلی مسیر تاثیر می‌گذارد. دراین پژوهش اثرات اجرای کنترل هماهنگ تقاطع‌های متوالی باروش عرض‌ باندعبوری مورد بررسی قرار‌گرفت. به این منظور دو  شبکه از تقاطع‌های تحت کنترل هوشمند مرکزی شهرقزوین برای مطالعه‌ی اصلی و اعتبارسنجی انتخاب گردیدند. داده­های به دست آمده از برداشت میدانی، در نرم‌افزار شبیه‌ساز سینکرو وارد و تقاطع‌ها به منظور به دست آوردن نتایج شبیه‌سازی و سناریو‌های مختلف تعریف گردید. براساس نتایج،درشرایط فوق‌اشباع ساعت‌اوج، بهینه‌سازی ازطریق کنترل‌هماهنگ تقاطع‌ها شاخص‌های کارآیی را از جمله تاخیرکل10 درصد، توقف‌کل 6 درصد، سرعت‌متوسط 12 درصد، زمان‌سفر 8 درصد، سوخت‌ مصرفی 7 درصد و طول‌صف را  25 درصد بهبود می‌بخشد، علاوه براین درچارچوب پژوهش به اثرات اجرای فازگردشی تاخیری وهمچنین شرایط غیر اشباع بر کیفیت هماهنگ‌سازی پرداخته شده‌است. در پایان با انجام اعتبارسنجی، صحت نتایج بدست آمده مورد تایید قرار گرفت.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله تقاطع‌، سینکرو، عرض‌عبوری، هماهنگ‌سازی،

عنوان انگلیسی Evaluation Effects of Signalized intersection timing coordination using the bandwidth method (Case study of Qazvin)
چکیده انگلیسی مقاله Intersections as nodes of the transport's network enter maximum delay to users. When arterial intersections are located close together, their performances will be strongly affected by each other. For this reason, the relationships between adjacent intersections timing schemes affect their overall capacity. In this study, the effects of the implementation of coordinated control by bandwith method for consecutive intersections were studied. For this purpose, two networks of intersections which are operated under intelligent control center were selected for the main model as well as validation model. Obtained data from field survey was entered to simulation software Synchro and intersections were modeled in the software in order to define different scenarios and achieve results and outputs. According to the results in a oversaturated conditions which was in peak hour, optimization through coordinated intersections control improved the performance indicators such as delay by 10 %, total stop by 6 %, average speed by 12 %, travel time by 8 %, fuel consumption by 7 % as well as queue length by 25 %. Moreover, in the framework of research the effects of modeling local and User access, adjacent parking, the implementation lagging phase, the output of microscopic software and evaluation of all the states mentioned have been discussed during off-peak period. Model reliability and outputs was confirmed through validation.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Intersection, Coordination, Bandwith method, Synchro

نویسندگان مقاله امیر مسعود رحیمی |
دانشیار، گروه عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران

سعید طاهری |
دانشجوی کارشناسی ارشد، گروه عمران، دانشکده مهندسی، دانشگاه زنجان، زنجان، ایران


نشانی اینترنتی http://jte.sinaweb.net/article_54259_d005cf61ec7adcee54f8370566671955.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-1006396.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات