این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 28 آذر 1404
مهندسی حمل و نقل
، جلد ۱۰، شماره ۲، صفحات ۳۳۵-۳۵۵
عنوان فارسی
ارائه الگوریتم ترکیبی برای مسئله مکانیابی هاب در شبکه حملونقل چندوجهی
چکیده فارسی مقاله
در پژوهش حاضر مسئله طراحی شبکه هاب سلسله مراتبی با در نظر گرفتن تأخیرات در هابهای مرکزی در نظر گرفته شده است. در این نوع شبکهها میتوان از شیوههای مختلف حمل و نقل جادهایی، ریلی، هوایی و دریایی استفاده نمود.به این منظور در این مقاله شبکه حمل و نقل چندوجهی در نظر گرفته شده که در آن بدلیل عدم تناسب میان نرخ ورود جریان به هابها با نرخ پردازش منابع هاب و همچنین تنوع زمانی در حمل و نقل شیوههای مختلف انتقال کالا، صف در هابها ایجاد میشود. بدین منظور در این تحقیق ابتدا با استفاده از مدل صف GI/G/1 به بررسی اثر محدودیت منابع و همچنین تنوع در زمان حمل و نقل مسیرهای مختلف تحت الزامات زمان سرویسدهی پرداخته سپس الگوریتم ترکیبی جستجوی همسایگی متغیر-شبیهسازی تبرید برای حل مسئله در پیشنهاد شده است. در نهایت پس از حل مثالهای عددی، تحلیل حساسیتی جهت اعتبارسنجی عملکرد الگوریتم پیشنهادی انجام شده است. نتایج حاصل نشان میدهد که الگوریتم پیشنهادی در مقایسه با الگوریتمهای دیگر دارای کارایی مناسبی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
A hybirid algorithm for hub location problem in multimodal logistic networks
چکیده انگلیسی مقاله
In the real-world cargos may be forced along their routes pass from more number of hubs that this fact in the distribution networks and postal networks are visible. In this case, the use of hierarchical hub location models to determine the optimal location of hubs and assigning the nodes to them seems to be necessary. On the other hand, one of the most important issues in the transportation networks, is timely delivery of goods and increase service levels to enhance customer satisfaction.For this purpose, a multi-modal transportation network has been designed. In this type of networks, it can be used from various transport modes road, rail, sea and air. In the multi-modal transport network, a mismatch between the rate of flow entrance to hubs with processing rates of hub sources as well as time diversity in different modes of transferring goods, causing queues at hubs. Therefore, in this study, it is paid to surveying effects of resource constraints and the diversification in different transport routes time under the requirements of service time by using the queue model GI /G/1. In this study, a new variable neighborhood search-simulated annealing is proposed to solve the problem. Then, several numerical examples and sensitivity analysis to validate the performance of the model and the proposed algorithm is investigated. In the real-world cargos may be forced along their routes pass from more number of hubs that this fact in the distribution networks and postal networks are visible. In this case, the use of hierarchical hub location models to determine the optimal location of hubs and assigning the nodes to them seems to be necessary. On the other hand, one of the most important issues in the transportation networks, is timely delivery of
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جواد بهنامیان |
دانشیار، گروه مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
امیرحسین صفرقلی |
دانشآموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنایع، دانشکده مهندسی، دانشگاه بوعلی سینا، همدان، ایران
نشانی اینترنتی
http://jte.sinaweb.net/article_50929_05faf9a3f6b7fc41effb12bb842fae58.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1231/article-1231-1006402.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات