این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
Journal of Research in Medical Sciences
، جلد ۱۷، شماره ۱۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
What variables can influence clinical reasoning?
چکیده انگلیسی مقاله
Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4 Background: Clinical reasoning is one of the most important competencies that a physician should achieve. Many medical schools and licensing bodies try to predict it based on some general measures such as critical thinking, personality, and emotional intelligence. This study aimed at providing a model to design the relationship between the constructs. Materials and Methods: Sixty-nine medical students participated in this study. A battery test devised that consist four parts: Clinical reasoning measures, personality NEO inventory, Bar-On EQ inventory, and California critical thinking questionnaire. All participants completed the tests. Correlation and multiple regression analysis consumed for data analysis. Results: There is low to moderate correlations between clinical reasoning and other variables. Emotional intelligence is the only variable that contributes clinical reasoning construct (R 2 chnage =.46, P Value=.000). Conclusion: Although, clinical reasoning can be considered as a kind of thinking, no significant correlation detected between it and other constructs. Emotional intelligence (and its subscales) is the only variable that can be used for clinical reasoning prediction.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
وحید عشوریون | vahid ashoorion
department of educational sciences, school of educational sciences and psychology, isfahan university; medical education research center, isfahan, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
محمد جواد لیاقتدار | mohammad javad liaghatdar
department of educational sciences, school of educational sciences and psychology, isfahan university; medical education research center, isfahan, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه اصفهان (Isfahan university)
پیمان ادیبی | peyman adibi
integrative functional gastroenterology research center, isfahan university of medical sciences, isfahan, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (Isfahan university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://jrms.mui.ac.ir/index.php/jrms/article/view/8840
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Original Articles
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات