این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
نامه آموزش عالی، جلد ۱۱، شماره ۴۳، صفحات ۲۵-۴۸

عنوان فارسی ارزیابی میزان رضایت استادان و دانشجویان از راهبردهای ارزشیابی نتایج یادگیری در برنامه‌های درسی تحصیلات تکمیلی (مطالعه موردی: دانشگاه اصفهان)
چکیده فارسی مقاله هدف از اجرای این پژوهش، بررسی میزان رضایت استادان و دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه اصفهان از راهبردهای ارزشیابی از نتایج یادگیری در برنامه درسی تحصیلات تکمیلی بود. جامعه آماری شامل همه دانشجویان تحصیلات تکمیلی کارشناسی ارشد و دکتری و استادان شاغل به تدریس در دانشگاه اصفهان بودند. با استفاده از فرمول کوکران، 177 استاد، 61 دانشجوی دکتری و 254 دانشجوی کارشناسی ارشد به‌صورت نمونه‌گیری تصادفی طبقه­ای متناسب با حجم انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات در این پژوهش، پرسشنامه محقق‌ساخته در مقیاس پنج‌گزینه‌ای لیکرت بود که روایی محتوایی آن را استادان و صاحب‌نظران رشته تأیید کردند. برای برآورد پایایی آن نیز از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد که مقدار آن 80/0 به دست آمد. داده­های گردآوری شده با استفاده از نرم­افزار آماری SPSS محاسبه و در سطح آمار توصیفی و استنباطی، تجزیه‌وتحلیل شد. نتایج نشان داد که استادان و دانشجویان از راهبردهای ارزشیابی آموزشی رضایت ندارند. بر اساس نتایج، میزان رضایت دانشجویان از استادان و دانشجویان کارشناسی ارشد از دانشجویان دکتری، کمتر بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله برنامه درسی، راهبردهای ارزشیابی، رضایت، دانشجویان،

عنوان انگلیسی Satisfaction Rate of Assessment Strategies of Learning Outcomes in the Graduate Curriculum Viewpoint of Professors and Students: A Case Study of University of Isfahan
چکیده انگلیسی مقاله The aim of this study wasstudents and professors' satisfaction rate of the assessment strategies of learning results in graduate curricula in University of Isfahan. The study population consisted of all graduate students and professors who teach at graduate level in the University of Isfahan. In accordance with Cochran formula, 177 professors, 61 Ph.D. students and 254 master's students were chosen for stratified by random sampling. Instrument used in this study, was a questionnaire on Likert scale whose content validity was approved by professors and experts in the field. To estimate its reliability Cronbach's alpha coefficient was used, and the amount of 80/0 which was obtained. The collected data were calculated using SPSS statistical software and were analyzed in descriptive and inferential statistics level. The results showed that teachers and students do not consent of educational assessment strategies. According to the results, the satisfaction of the professors and postgraduate students was lower of doctoral students
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد رحمان‌پور |
دکتری مطالعات برنامه درسی، مدرس دانشگاه پیام نور مریوان و سرو آباد و دانشگاه آزاد واحد مریوان و معلم آموزش و پرورش

میرقاسم حسینی |
کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی آموزشی، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه اصفهان

احمدرضا نصر |
استاد دانشگاه اصفهان


نشانی اینترنتی https://journal.sanjesh.org/article_33026_31131599363b45e9e8a2ef2d0965589c.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-1009405.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات