این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۱، شماره ۴۳، صفحات ۱۲۷-۱۴۸
عنوان فارسی
بررسی رابطه رفتار شهروندی کارکنان و رضایتمندی و وفاداری دانشجویان: نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده (مورد مطالعه: دانشگاه پیام نور رشت)
چکیده فارسی مقاله
هدف از اجرای این پژوهش، بررسی رابطه رفتار شهروندی کارکنان با رضایتمندی و وفاداری دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد رشت با در نظر گرفتن نقش میانجی کیفیت خدمات ادراک شده بود. پژوهش حاضر از حیث هدف، کاربردی و از نوع توصیفی – همبستگی است. جامعه آماری پژوهش شامل کارکنان و دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد رشت به تعداد 2000 نفر بود که به روش نمونهگیری تصادفی ساده وبر طبق فرمول کوکران تعداد 322 نفر انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه استاندارد بود. پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ 86/0 برآورد شد و روایی سؤالهای پرسشنامه به شیوه محتوایی مورد تأیید صاحبنظران قرار گرفت. برای تجزیهوتحلیل دادهها از نرمافزار Lisrel 8.80 به روش مدلسازی معادلات ساختاری و SPSS19 بهمنظور سنجش آمار توصیفی پژوهش بهره گرفته شد. یافتههای پژوهش نشان داد که بین رفتار شهروندی کارکنان و کیفیت خدمات ادراکشده از سوی دانشجویان و درنتیجه رضایت و وفاداری دانشجویان دانشگاه پیام نور رشت رابطه مثبت و معنیداری وجود دارد. از اینرو، پیشنهاد میشود که مدیران و رؤسای دانشگاه در جهت کمک به بهبود و ارتقای رفتارهای فرانقشی که یکی از راههای افزایش اثربخشی سازمان است، گام بردارند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رفتار شهروندی، کیفیت خدمات، رضایت مشتری، وفاداری مشتری،
عنوان انگلیسی
Investigating the Relationship between Staff Citizenship Behavior and Satisfaction and Loyalty among Students at Payame Noor University in Rasht: The Intermediary Function of Perceived Services
چکیده انگلیسی مقاله
The purpose of the present study was to investigate the relationship between employee's citizenship behavior and satisfaction and loyalty among students of Payam-e-Noor University of Rasht, considering the role of mediators in the quality of perceived services. The research is applied and descriptive-correlational. The statistical population of the study consisted of the staff and students of Payam-e-Noor University of Rasht, which numbered 2,000 and was selected by simple random sampling. According to Cochran's Ferromul, 322 people were selected. The data collection tool is a standard questionnaire. The reliability of the questionnaire was estimated 0.86 by Cronbach's alpha method and the validity of the questionnaire questions was verified by content experts approved by Pundits. To analyze the data, Lisrel 8.80 software was used for structured equation modeling and SPSS19 for descriptive statistics. The findings of this study showed that there is a positive and significant relationship between the citizenship behavior of the staff and the quality of services perceived by the students and as a result of satisfaction and loyalty of the students of Payam-e-Noor University in Rasht. Therefore, it is recommended that university directors and principals take steps to help improve and improve transpersonal behaviors, one of the ways to increase the effectiveness of the organization
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سید حامد هاشمی |
مربی گروه مدیریت، دانشگاه پیام نور تالش، گیلان، ایران
احسان اکرادی |
دکتری تخصصی مدیریت آموزش عالی، دانشگاه علامه طباطبایی
مهرداد گودرزوند چگینی |
استاد گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت، رشت
مینو بوسفی |
مربی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز ماسال، رشت، ایران
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_33030_aed856d964d31c68c8553c8326e05461.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-1009409.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات