این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
نامه آموزش عالی
، جلد ۱۱، شماره ۴۳، صفحات ۱۴۹-۱۶۴
عنوان فارسی
موانع بهرهگیری از فناوری اطلاعات در دانشگاه از دیدگاه دانشجویان (مورد مطالعه: دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان)
چکیده فارسی مقاله
آموزش در همه سطوح خود، بهویژه آموزش عالی، نیازمند بهکارگیری فناوری اطلاعات بوده و درواقع جزء جداییناپذیر برنامه درسی بهشمار میآید. هدف از اجرای پژوهش حاضر، بررسی موانع پیشرفت فناوری اطلاعات در آموزش عالی از دیدگاه دانشجویان دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان بود. نمونه آماری این پژوهش را 120 نفر از دانشجویان کارشناسی دانشکده کشاورزی دانشگاه زنجان در سال 1396 تشکیل دادند. ابزار گردآوری دادههای پژوهش، پرسشنامه بود که روایی آن را متخصصان دانشگاهی تأیید کردند و برای سنجش پایایی آن از آلفای کرونباخ (89/0) استفاده شد. بر اساس نتایج به دست آمده، موانع پیشرفت فناوری اطلاعات در دانشجویان در پنج عامل انسانی- حرفهای، تجهیزاتی- فنی، اقتصادی – مالی، ارزشهای فردی و ملی- مذهبی خلاصه شدند که درمجموع 50 درصد از کل تغییرات مربوط به موانع پیشرفت فناوری اطلاعات در آموزش عالی را تبیین میکنند
کلیدواژههای فارسی مقاله
فناوری اطلاعات، آموزش عالی، موانع، دانشجویان کشاورزی،
عنوان انگلیسی
Barriers to Using Information Technology at University from the perspective of Agriculture College Students at University of Zanjan
چکیده انگلیسی مقاله
Education at all levels, especially higher education, requires the use of information technology, and actually is considered an integral part of the curriculum. The purpose of this study was the assessment of advancement barriers of information technology in higher education from the perspective of undergraduate students at Agriculture Faculty of Zanjan University. The statistical sample of this research was 120 students of undergraduate students at Agriculture Faculty of Zanjan University in 2017. The research instrument was a questionnaire whose validity was confirmed by academic experts and Cronbach's alpha (0.89) was used to measure its reliability. The results showed that, advancement barriers of information technology in higher education among students were summarized in 5 factors, human-professional, equipment-technical, economic-financial, individual values and national-religious. Which collectively explain 50% of the total changes related to advancement barriers of information technology in higher education.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سیده شیرین گلباز |
دانشجوی دکتری ترویج و آموزش کشاورزی، دانشگاه زنجان
اسماعیل کرمی دهکردی |
دانشیار گروه ترویج، ارتباطات و توسعه روستایی، دانشگاه زنجان
کبری کریمی |
دانشجوی دکتری توسعه کشاورزی، دانشگاه زنجان
نشانی اینترنتی
https://journal.sanjesh.org/article_33031_83ece2b54c632f2ee1e6a86c9e36677c.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1278/article-1278-1009410.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات