این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 1 دی 1404
Journal of Research in Medical Sciences
، جلد ۶، شماره ۴، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
IPSILATERAL INGUINAL HERNIA IN TODDLERS: IS IT NECESSARY TO EXPLORE OTHER SIDE?
چکیده انگلیسی مقاله
Introduction: Inguinal hernia is one of the most common disease in pediatric surgery. Operation is the only definite treatment for it, yet. Bilateral inguinal exploration is recommended by some authors due to high incidence of bilateral inguinal hernia in children. Methods: In a cross sectional study 336 children (99 female and 237 male) with inguinal hernia were investigated. Contralateral exploration was done in all patients after repair of involved side. Data was categorized and analyzed according to sex and age. Results: Positive exploration in females and males was 76 and 62 percent, respectively. 44.3 percent of patients younger than one year old and 55.7 percent of patients between 1 to 3 years old had hernia in both sides. Sex and age correlated to coexisting of inguinal hernia in both sides (P < 0.03). Discussion: Contralateral exploration is more positive in lower age group. Contralateral exploration is recommended in ipsilateral inguinal hernia, specialy in girls with left sided hernia.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Hernia -Inguinal, Surgery -Pediatric, Isfahan
نویسندگان مقاله
h a داوری | h a davari
surgical department, school of medicine, isfahan university of medical sciences and health services, isfahan, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اصفهان (Isfahan university of medical sciences)
مدرسه راهنمایی of medicine b surgical احمدی فروشانی | school of medicine b surgical department
نشانی اینترنتی
http://jrms.mui.ac.ir/index.php/jrms/article/view/3440
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
Original Articles
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات