این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
جاده، جلد ۲۶، شماره ۹۶، صفحات ۷۷-۸۹

عنوان فارسی بررسی آزمایشگاهی زیرسازی و رویه‌سازی محوطه‌های با گذر عابرین پیاده
چکیده فارسی مقاله پیاده‌روها جزئی از شبکه جابه جایی شهری هستند،ولی ایمنی وبهسازی این شبکه در مقایسه با گسترش سیستمهای حمل ونقل موتوری کمتر مورد توجه محققین، و تصمیم‌گیران شهری قرار گرفته است.کم توجهی به پیاده­روها باعث ناکارآمدی آنها باعث افزایش حوادث عابرین پیاده وکاهش بهره‌وری می گردد،شناخت مسائل ژئوتکنیکی بستر و انتخاب مصالح مناسب مشکلات ثانویه‌ای در وقوع خرابی‌های سطحی رویه در این فضاها محدود می‌نماید.روش تحقیق انتخاب شده بر پایه مطالعات مروری و کتابخانه ای و بازدیدهای میدانی از ناحیه مورد بررسی است. در مطالعه موردی پیاده‌رو ومحوطه‌سازی بوستان روستایی مورد توجه قرارگرفت وآزمایشهای شناسایی خاک‌بستر و تعیین خواص خمیری و تراکم انجام گرفت. در نهایت ضمن پیشنهاد مقطع مناسب رویه‌سازی براساس دستورالعملهای فنی، برای تامین مقاومت لایه زیرین دو گزینه تامین دانه‌بندی مناسب و تامین مقاومت به کمک افزودنی آهک مقایسه شد. نتایج حاکی از آن است که اضافه‌کردن مصالح سنگدانه‌ای به علت آسیب کمتر به محیط زیست مناسبترو از نظر اقتصادی نیز به طور متوسط %12  ارزان‌تر است.    
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Laboratory Assessment of the Bed and Pavement Construction for Pedestrian Sidewalk
چکیده انگلیسی مقاله Sidewalks are part of the city's urban transport network where the safety and upgrading of this network is less attractive to researchers and urban decision makers as compared to the development of motor transport systems. Lack of attention to sidewalks results in their inefficiencies leading to increase in the pedestrian accident and reduced productivity. Understanding the geotechnical problems of the bed and the selection of suitable materials will limit the secondary problems in the occurrence of surface damage in these spaces. The research method is based on review and library studies as well as field visits from the studied area. In the case study, sidewalk and landslide of rural park and garden were considered; moreover, soil identification tests, determination of plasticity properties and density of soil samples were also performed. Finally, with the suggestion of a suitable technical procedure based on the technical instructions, two suitable alternatives for the strengthening bottom layers and two options were considered to include proper soil gradation and lime addition. The results indicate d that the addition of aggregate materials due to less damage to the environment and economic reasons is also12% cheaper.    
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمدمهدی خبیری |
دانشیار، مهندسی عمران، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه یزد، یزد، ایران

سیدجواد طباطبایی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، مهندسی مدیریت ساخت، بخشداری پیشوا، ورامین، تهران، ایران


نشانی اینترنتی http://road.bhrc.ac.ir/article_77060_df77c189c1f7ec6a00bf1bfd2337ee31.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-1021251.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات