این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۶، شماره ۹۶، صفحات ۱۱۹-۱۳۴
عنوان فارسی
مدلسازی اجزاء محدود گسترش ترکهای انعکاسی در روسازیهای آسفالتی به منظور شناخت بحرانیترین محل بار چرخ
چکیده فارسی مقاله
اگرچه انتخاب روکش آسفالتی در مواقع برخورد با خرابیهای بتن آسفالتی سریعترین و اقتصادیترین گزینه به نظر میرسد اما ادامه و انتشار ترکهای انعکاسی منجر به خرابی مجدد و زودرس این سیستم میگردد. برای آنکه متوجه پیچیدگیهای ترک انعکاسی شویم میبایست به بهترین شکل مکانیسم رفتار این نوع ترکها در روسازی آسفالتی را بشناسیم. بنابراین بهمنظور شناخت بهتر ترکهای انعکاسی و توانایی تخمین سرعت رشد ترک و عمر روکشهای آسفالتی تحت تأثیر این نوع خرابیها در این تحقیق مدل اجزاء محدود روسازیهای آسفالتی با خرابی ترک انعکاسی باضخامتها و مدول الاستیسیته های مختلف بهصورت خطی و غیرخطی با استفاده از نرمافزار ABAQUS بررسی گردیده است. در این مقاله موضوع عرض بحرانی ترک و بحرانی ترین نقطهاثر بار که منجر به ایجاد عریض ترین ترک در روسازی می گردد مورد بررسی قرار گرفته است. اما یکی دیگر از موارد کاهش خرابی در روسازی های آسفالتی که در معرض ترک انعکاسی هستند استفاده از موادی است که بتواند با کمترین هزینه بیشتریم مقاومت را در برابر خرابی از خود نشان دهد به همین جهت با بررسی مواد کامپوزیتی متفاوت به این نتیجه رسیدیم که استایرن بوتادین استایرن بهترین کامپوزیت برای اصلاح ساختار رویه آسفالتی است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
روسازی آسفالتی، ترک، آباکوس، کامپوزیت،
عنوان انگلیسی
Modeling Finite Element of Expansion of Reflective Cracks in Asphalt Pavements for the Most Critical Wheel Load Locations
چکیده انگلیسی مقاله
Although the choice of asphalt pavement when dealing with asphalt concrete crashes seems to be the fastest and most economical option, the prolongation and release of reflective cracks can lead to a recurrence of this system. In order to understand the refractory quiescent complexities, we should know the best mechanism for the behavior of these cracks in the asphalt pavement. Therefore, in order to better understand the reflection cracks and the ability to estimate the growth rate of cracks and the life of asphalt cladding under the influence of this type of failure, in this research, the limited components of asphaltic pavements with reflective cracking damages and modulus of elasticity were linearly and nonlinearly analyzed using ABAQUS software. In this paper, the issue of critical crack width and the most critical point of the load, which leads to the widest crack in the pavement, have been investigated.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Asphalt pavement, Crack, ABAQUS, Composite
نویسندگان مقاله
حمید شیرمحمدی |
استادیار، گروه راه و ترابری، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
امین طولابی نسب |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_77063_0575cedb1c030ae48c9f3987600762a1.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-1021254.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات