این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۶، شماره ۹۶، صفحات ۱۷۳-۱۷۸
عنوان فارسی
مقایسه زمان تأخیر در تقاطعات SPUI و Jug handle (مطالعه موردی: تقاطع تختی شهر اصفهان)
چکیده فارسی مقاله
تقاطعات از مهمترین عناصر شبکه حملونقل شهری محسوب میشوند. انتخاب نوع تقاطع کمک شایانی به کاهش زمان سفر، کاهش مصرف سوخت، افزایش ایمنی میکند. تقاطعهای همسطح اشباع در ابتدا سعی میشود با ارائه راهکارهای ساده و معمول ساماندهی شوند اما چنانچه این راهکارها کافی نباشند غیر همسطح کردن تقاطع گزینه مناسبی میباشد. تقاطع تک نقطهای درونشهری (SPUI) به دلیل اشغال فضای کمتری از حریم راه نسبت به سایر تقاطعات غیر همسطح در طراحیهای درونشهری یکی از گزینههای مناسب برای تقاطعات با حجم ترافیک بالا میباشد. تقاطعات دستهپارچی (jughandle) نیز گزینه مناسبی برای روان کردن ترافیک مربوط به گردشبهچپ در تقاطعات همسطح میباشند که ازنظر اقتصادی نیز مقرونبهصرفه هستند. در این مطالعه، بامطالعه موردی بر روی تقاطعی در شهر اصفهان و مدلسازی این تقاطع در نرمافزار Aimsun، به مقایسه عملکرد تقاطعات تک نقطهای درونشهری و تقاطع غیر همسطح ساده و دستهپارچی پرداختهشده است. نتایج حاکی از آن است که تقاطعات دسته پارچی و تک نقطهای درونشهری به ترتیب 40% و80% از زمان تأخیر مسافرین را کاهش میدهند. همچنین تقاطعات دسته پارچی گزینههای اقتصادی و ایمنی برای بهبود وضعیت تقاطعات پرترافیک میباشند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Evaluation of Delay Time of SPUI and Jug Handle Intersections
چکیده انگلیسی مقاله
The intersection are of the most important elements are the urban transportation network. Selecting a proper type of intersection helps to reduce travel time, reduce fuel consumption and increases traffic safety. Saturated level crossing intersections will first organized by providing simple solutions and common practices are not adequate organization and if these solutions are not adequate, multi-level intersections will be an alternative. As Single-point urban intersections (SPUI) occupy less space than other Interchanges they are proper alternatives for high traffic intersections. Jug handle intersections are also proper and cost-effective options to organize initial intersections. This paper aims to study the performance of level crossing jug handle and SPUI intersection. To do so, a level crossing signalized intersection is selected in Isfahan and after collecting the traffic data, intersection is simulated in the Aimsun software and in the next step a jug handle and SPUI intersection are designed and simulated. The results show that the Jug handle and SPUI intersections reduce the time delay by 40% and 80%. The Jughandle intersections are safe, cost-effective alternative to organize the saturated intersections.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
علی منیری |
دانشجوی دکتری، دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
مجید گرامی ولندانی |
دانش آموخته کارشناسی ارشد، دانشکده عمران دانشگاه علم و صنعت ایران، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_77067_daead51af0ff4dacaf60ad095cf600b3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-1021258.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات