این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۶، شماره ۹۶، صفحات ۱۷۹-۱۸۸
عنوان فارسی
برآورد هزینه اصلاحات ایمنی محور بابلسر به بابل و برعکس (خرابی روسازی، خطکشی و تابلوگذاریها)
چکیده فارسی مقاله
خسارات ناشی از تصادفات جادهای، هزینههای قابل توجهی را به بدنه اقتصاد کشور تحمیل میکند. ممیزی ایمنی راه از جمله اقداماتی است که میتواند با شناسایی عوامل زمینهساز وقوع تصادفات، منجر به کاهش تصادفات و در نتیجه خسارات مالی ناشی از آن شود. محور بابل به بابلسر و بالعکس به طول 18 کیلومتر واقع در استان مازندران از جمله محورهای پرتردد استان است که همواره بهعنوان مسیر ترانزیتی و گردشگری مسافرین مورد استفاده قرار میگیرد. لذا با توجه به اهمیت محور، در پروژهی حاضر به ممیزی ایمنی راه در مسیر پرداخته شد تا عوامل اصلی زمینهساز وقوع تصادفات شناسایی گردند. بدین منظور محور مورد نظر به 18 قطعهی یک کیلومتری تقسیم بندی شد و مطابق با آییننامه اصول ممیزی ایمنی راههای کشور، مطالعات ایمنی آن صورت گرفت. پس از ممیزی ایمنی راه در محور مورد نظر، میزان هزینههای اصلاحی مشکلات شناسایی شده با استفاده از فهرستبهای راه، راه آهن و باند فرودگاه سال 1396 محاسبه شد. خرابیهای روسازی، نقص در خطکشی مسیر و همچنین تابلوگذاری، از مواردی بودند که در این پژوهش مورد مطالعه قرار گرفتند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ایمنی، خرابی روسازی، خطکشی مسیر، تابلوگذاری، هزینه،
عنوان انگلیسی
Estimates of the Cost of Repairing of Babol - Babolsar Road and Vice Versa
چکیده انگلیسی مقاله
Damages caused by road accidents, impose significant costs to country's economy. Road safety audit is one of the measures that can be taken by identifying the underlying causes of accidents, resulting in reduced accidents and consequential financial losses. The Babol-Babolsar road and vice versa, 18 km in Mazandaran province, is one of the most popular areas of the province, which is always used as a transit and tourist route for travelers. Therefore, in view of the importance of the route, the road safety audit was considered in the project to identify the main causes of the occurrence of accidents. To this end, the target route was divided into 18 pieces of one kilometer and safety studies were carried out in accordance with the manual of the road safety audit. After auditing the road safety in the present route, the repair costs of identified problems were calculated using the road, rail, and runway Price List of 1396. Pavement distresses, defects in the pavement marking as well as sign implementation, were among the items studied in this study.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Safety, Pavement distress, Pavement Marking, Sign, Cost
نویسندگان مقاله
عباس شیخ فرد |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی، بابل، ایران
فرشیدرضا حقیقی |
استادیار، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، ایران
محمد آزموده |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایران
سعید منصوری |
دانشجوی دکتری، دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، بابل، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_77068_15a029f7578394dbcec5f54ccd782e9d.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-1021259.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات