این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
جاده
، جلد ۲۶، شماره ۹۶، صفحات ۱۹۹-۲۰۸
عنوان فارسی
بررسی تاثیر افزودنی نانوآهک بر مدول سختی آسفالت سرد بازیافتی
چکیده فارسی مقاله
مسائل زیست محیطی به یکی از مهمترین چالشهای دنیای امروز بدل شده است. فرایند تولید و تراکم آسفالت گرم به دلیل مصرف زیاد سوختهای فسیلی و تولید آلودگیهای مربوطه به یک صنعت پرهزینه تبدیل شده، جهت حل این معضل، راههای گوناگونی پیشنهاد شده که یکی از آنها استفاده از آسفالت سرد بازیافتی است. در ساخت آسفالت بازیافتی استفاده از یک فیلر مانند سیمان ضروری است. تولید سیمان مستلزم ایجاد آلایندههای گلخانهای است. به منظور کاهش این آثار مخرب و نیز به منظور بهبود خواص مکانیکی آسفالت بازیافتی میتوان از مواد افزودنی دیگری به جای سیمان در این نوع آسفالت استفاده کرد. دراین پژوهش با افزودن نانوآهک به امولسیون قیر به جای سیمان در آسفالت بازیافتی، جهت بهبود خواص خستگی آسفالت استفاده شده است.روش تجزیه و تحلیل اطلاعات بصورت مقایسهای و بر اساس نمودارهای بدست آمده از آزمایشهای تجربی خواهد بود. در این پژوهش تنش کششی، کرنش کششی، و مدول سختی نمونه آسفالتی توسط آزمایش خمش چهار نقطه ای با ساخت تیرچه خمشی اندازه گیری شد. بر اساس نتایج بدست آمده، مقایسه میان مدول سختی دینامیکی برای نمونههای با درصد وزنی مواد افزودنی متفاوت نشان میدهد مدول سختی نمونه آسفالتی با افزودن نانو آهک بهبود مییابد. میانگین مدول سختی برای نمونه دارای 2.5 درصد وزنی نانوآهک بیشترین و برای حالت بدون نانوآهک، کمترین مقدار را داراست.
کلیدواژههای فارسی مقاله
آسفالت بازیافتی، مدول سختی، نانوآهک،
عنوان انگلیسی
Effect of Nano-lime Additive on Cold Recycled Asphalt’s Modules of Stiffness
چکیده انگلیسی مقاله
Environmental issues have become one of the most important challenges in the world today. The process of producing and compacting hot mixed asphalt has been transformed into a costly industry due to the high consumption of fossil fuels and pollution generation, one of ways have been proposed to solve this problem is use of cold recycled asphalt. In the production of recycled asphalt, the use of a filler like cement is essential. The production of cement involves greenhouse gas emissions. In order to reduce these destructive effects and also to improve the mechanical properties of recycled asphalt, it is possible to use additives other than cement in this type of asphalt. In this research, the addition of nano-lime to emulsion bitumen instead of cement in recycled asphalt is used to improve the properties of asphalt fatigue. The method of analyzing information is comparative and based on the diagrams obtained from experimental survey. In this study, tensile stress, tensile strain, and stiffness modulus of asphaltic concrete were measured by bending the four-point bending test. Based on the results, a comparison between the stiffness modulus for samples with different weight percentages of additives indicates that the asphalt stiffness modulus improves by adding nano-lime. The average stiffness modulus for the sample with 2.5 % of nano-lime is highest and for the non-nano-lime mode, it has the lowest value.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Nano-Lime, Modules of Stiffness, Cold Recycled Asphalt
نویسندگان مقاله
سید شهاب حسنینسب |
استادیار، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
سجاد یدالهی ده چشمه |
دانشجوی کارشناسی ارشد، دانشکده عمران، دانشگاه آزاد اسلامی واحد الکترونیکی، تهران، ایران
نشانی اینترنتی
http://road.bhrc.ac.ir/article_77070_1c45ec1eefa16318e83a2c7f1eeb3102.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/741/article-741-1021261.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات