این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، جلد ۸، شماره ۲۳، صفحات ۴۹-۷۹

عنوان فارسی بررسی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی از دیدگاه دانشجویان (مورد مطالعه: دانشگاه‌های فرهنگیان شمال خوزستان)
چکیده فارسی مقاله این پژوهش به‌منظور ارزیابی کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان استان خوزستان بر مبنای دو مؤلفه طراحی برنامه تدریس و رفتار حرفه‌ای و هشت تکنیک به کار رفته در مقیاس مای‌کورس انجام گرفته است. در این پژوهش، روش توصیفی از نوع پیمایشی و جامعه آماری شامل 1500 نفر از دانشجویان و 17 عضو هیئت علمی بود. نمونه آماری شامل 306 نفر از دانشجویان و 17 نفر از استادان دانشگاه‌های فرهنگیان شمال خوزستان (شیخ مرتضی انصاری دزفول، حضرت خدیجه کبری (س) دزفول و حضرت امام رضا (ع) اندیمشک) بود که به روش نمونه‌گیری تصادفی سیستماتیک انتخاب شدند. از دیدگاه همه دانشجویان، کیفیت طراحی تدریس استادان به‌طور معنی‌داری در حد متوسط و کیفیت اجرای تکنیک‌های مربوط به رفتار حرفه‌ای استادان به‌طور معنی‌داری بسیار خوب بوده است. وضعیت متفاوت رشته‌‎ها و موضوعات درسی، اقتضا می‌کند تا مدرسان دانشگاه فرهنگیان از روش‌های مختلف تدریس استفاده کنند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Investigating the Teaching Quality of Faculty Members from the Perspective of Students; The Case of Branches of Farhangian University in Khuzestan Province
چکیده انگلیسی مقاله This research was conducted to investigate the teaching quality of faculty members of different branches of Farhangian University in Khuzestan based on two components of Teaching Program Module and Professional Behavior as well as 8 techniques embedded in My Course Scale. This descriptive survey included a statistical population of 1500 students and 17 faculty members. The statistical sample included 306 students and 17 faculty members of such branches of Farhangian University as Sheikh Morteza Ansari (Dezful), Khadijeh Kobra (Dezful) and Imam Reza (Andimeshk) selected through systematic random sampling method. The results indicated that all students believed that professors' quality teaching module significantly ranked medium and the quality of implementing the forenamed techniques related to teachers' professional behavior was ranked perfectly. Given the different scientific fields and course curricula, the professors of Farhangian University are recommended to make use of different teaching methods. 
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله محمد آتش روز |
استادیار دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان شیخ مرتضی انصاری دزفول

عبدالمحمد پورمقدسیان |
استادیار دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه فرهنگیان شیخ مرتضی انصاری دزفول

سید منصور مرعشی |
دانشیار دانشکده علوم تربیتی، دانشگاه شهید چمران اهواز


نشانی اینترنتی http://jresearch.sanjesh.org/article_33067_1f71f982295d21509a7121d2426b1831.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1117/article-1117-1022085.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات