این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پایش
، جلد ۱۶، شماره ۲، صفحات ۱۴۲-۱۴۹
عنوان فارسی
رضایتمندی جانبازان تحت پوشش بیمه تکمیلی و خانواده های آنان از ویزیت سرپایی
چکیده فارسی مقاله
مقدمه: خدمات درمانی به دلیل سر و کار داشتن با سلامت افراد جامعه، از اصلی ترین خدمات در هر جامعه است. از سوی دیگر جانبازان و خانواده آنها گروه هایی از ایثارگران را تشکیل می دهند که ضروری است تا نیازهای آنان در زمینه خدمات سلامت به طور کلی و خدمات درمانی به طور اخص، مورد توجه قرار گیرد. با توجه به اهمیت کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی، رضایت گیرندگان خدمات در این زمینه نقش بارزی دارد. هدف از این مطالعه تعیین میزان رضایت جانبازان و خانواده های آنان از ویزیت سرپایی بود.مواد و روش کار: این مطالعه از نوع مقطعی بود که در آن 1224 از افراد دریافت کننده ویزیت سرپایی مورد مطالعه قرار گرفتند. جامعه هدف شامل افراد تحت پوشش (بیمه شدگان) بیمه تکمیلی در بنیاد شهید و امور ایثارگران بوده است. این افراد شامل جانبازان و جامعه تحت پوشش آنان می باشد که در بنیاد شهید و امور ایثارگران از بیمه تکمیلی برخوردار بودند.نمونهها با استفاده از فهرست آمارهای موجود در بنیاد شهید و امور ایثارگران، به صورت تصادفی ساده انتخاب شدند. داده ها توسط نرم افراز آماری SPSS وارد کامپیوتر شده و مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفتند.یافته ها: 1224نفر از افراد گروه هدف که تحت پوشش بیمه تکمیلی بوده و خدمت ویزیت سرپایی را دریافت نموده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. میانگین سنی افراد مورد مطالعه 45/7 ± 13/9 بوده، حدود 67 درصد آنان مذکر و 85 درصد در شهرها ساکن بودند. رضایت از خدمت ویزیت سرپایی به طور کلی بیش از 94 درصد بوده و در زمینه فاصله مکانی ارائه خدمات ویزیت سرپایی، میزان رضایت 83 درصد بود. در زمینه رضایت از روند دریافت هزینه، میزان رضایت به طور کلی حدود 42 درصد بود. بحث و نتیجه گیری: با توجه به اینکه فراوانی رضایت از خدمت ویزیت سرپایی در تمام گروه ها بسیار مطلوب بوده و حدود 94 درصد است، به نظر می رسد اقدام بعدی در این زمینه حفظ این وضعیت و جلوگیری از افت آن است. از طرف دیگر در مورد فراوانی رضایت از روند دریافت هزینه ویزیت سرپایی مطلوب نبوده و بی تردید اصلاح روند دریافت هزینه از اقدامات مهم در این رابطه است. محل سکونت و گروه ایثارگری عوامل مرتبط در زمینه رضایت از فاصله مکانی ارائه خدمت بودند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
رضایت، ویزیت سرپایی، فاصله مکانی، هزینه، جانبازان
عنوان انگلیسی
Satisfaction with outpatient visits in veterans covered by supplementary health insurance
چکیده انگلیسی مقاله
Objective (s): Satisfaction of medical services has been considered as one of the most important outcomes.. In Iran veterans and their families are covered by supplementary health insurance. The aim of this study was to assess the satisfaction of veterans and their families with outpatient care.Methods: This was a cross-sectional study A random sample of 1224 veterans and their families who attended outpatient care were studied. The trained interviewers collected the data through telephone interviews. Descriptive and analytical statistics were performed too analyze the data using chi-square test and logistic regression analysis.Results: The mean age of participants was 45.7 ± 13.9 years, 67% were male and 85% were living in urban areas. In outpatient visits, the satisfaction with the services was 94%. Satisfaction with the distant from service delivery location was 83 % and with the process of refunding the costs was 42%. Veteran groups and place of living were the important factors that were related to the satisfaction with the distant from service delivery location. Conclusion: The results indicated that care receivers were satisfied with the service of outpatient visit. Comparing to the desirable satisfaction with the service outpatient visit, satisfaction with the distant from service delivery location and the process of refunding the costs were lower and should be improved.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
بتول موسوی | Batool Mousavi
Janbaz Medical and Engineering Research Center, Tehran, Iran2. Farzaneh Maftoon
فرزانه مفتون | Farzaneh Maftoon
Janbaz Medical and Engineering Research Center, Tehran, Iran
محمدرضا سروش | Mohammad Reza Sorush
Tehran University of Medical Science, Iran
کاظم محمد | Kazem Mohammad
Janbaz Medical and Engineering Research Center, Tehran, Iran
داود رحیم پور | Davood Rahimpoor
Janbaz Medical and Engineering Research Center, Tehran, Iran
علی خوبیاریان | Ali khoubyarian
نشانی اینترنتی
http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-91&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات