این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پایش، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۳۶۰-۳۶۹

عنوان فارسی آخرین تغییرات در توصیه‌ها و الگوریتم درمانی پرفشاری خون
چکیده فارسی مقاله فشارخون بالا از شایعترین مشکلاتی است که در مراکز مراقبت های اولیه دیده می شود و چنانچه سریع تشخیص داده نشده و به طور مناسب درمان نشود ممکن است منجر به انفارکتوس میوکارد، سکته مغزی، نارسایی کلیه و حتی مرگ شود. و استفاده از گایدلاین های بالینی در ارزیابی و کنترل بیماری ها از جمله پرفشاری خون، نقشی اساسی دارد[1]. با توجه به تغییراتی که در گایدلاین جدید پرفشاری خون  Eighth Joint National Committee (JNC8) اتفاق افتاده است به عنوان مثال بتابلوکرها از دارو های کلاس اول درمان پرفشاری خون کنار گذاشته شده اند، و یا هدف درمانی پرفشاری خون در بیماری دیابت و بیماری مزمن کلیه از   130/80< به  140/90< تغییر کرده است و یا هدف درمانی پرفشاری خون در بزرگسالان 60 ساله و بزرگتر به 150/90<  افزایش یافته است، این دست نوشته ضمن مقایسه گزارش هشتمین کمیته ملی Eighth Joint National Committee (JNC8) با گزارش قبلی(JNC7)، آخرین توصیه ها و الگوریتم درمانی پرفشاری خون را در قالب نامه به سردبیر تبیین می کند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی psychiatric outpatients flow and waiting time improvement using PDSA and RCA techniques
چکیده انگلیسی مقاله ethods: This was a cross-sectional study and convenience sampling method was used. The mean waiting time at each service station was calculated with Minitab software and bottleneck was found. To find the relationship between other variables and waiting time in the bottleneck, linear regression analysis was used. Root causes were identified with Root Cause Analysis (RCA) then preventive measures were proposed and their impact on waiting time was tested by Delphi method which used in the “Do” phase of the cycle of planning, implementation, study and act (PDSA), and action plans were proposed in the “Act” phase to improve waiting times.Results: Time measurement showed interview station has the highest average waiting time of 27.37 minutes. Linear regression analysis showed that the number of patients waiting, impact the waiting time. In this study the lack of funding, lack of job satisfaction, vague job descriptions and non-compliance with the standard timeframe for meeting patients, were identified as the root causes of long waiting times.Conclusion: Since the interview station was known as a bottleneck of the process, implementation of strategies such as realistic staff employment, providing opportunities to personal improvement, staff encouragement based on performance evaluation results, making a friendly environment in workplace, will improve waiting time in bottleneck.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Waiting time, Root Cause Analysis, Outpatient

نویسندگان مقاله اکبر نیک پژوه‌ | Seyedeh Hamideh Ghazimirsaeid
Islamic Azad University, Sciences and Research Branch, Tehran, Iran


تهمینه قایمیان | Amir Ashkan Nasiripour
Islamic Azad University, Sciences and Research Branch, Tehran, Iran



نشانی اینترنتی http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-140&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات