این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پایش، جلد ۱۵، شماره ۴، صفحات ۳۷۲-۳۸۵

عنوان فارسی بررسی جریان گردش بیماران سرپایی دارای اختلال روانپزشکی و بهبود زمان انتظار آنان با استفاده از روش های P‌DSA و RCA
چکیده فارسی مقاله انتظار و تاخیر از نشانه های جریان ناکارآمد گردش بیمار است که بر رضایت بیماران و تمایل آنان به ادامه درمان و نیز حفظ کارکنان اثر منفی دارد. این مطالعه با هدف بررسی گردش بیماران سرپایی واحد روانپزشکی یکی از مراکز مشاوره شهر تهران و بهبود زمان انتظار آنان، در تابستان 1393انجام شد. در این مطالعه مقطعی پس از بررسی جریان گردش بیماران و شناسایی ایستگاه های ارائه خدمت، زمان ورود و خروج 110 بیمار در هر ایستگاه به ثبت رسید و پس از ارزیابی داده ها توسط نرم افزارMinitab، مشخص گردید، ایستگاه مصاحبه به عنوان گلوگاه در فرایند عمل می کند. نتایج تحلیل رگرسیون به منظور بررسی معناداری تاثیر سایر متغیرها بر زمان انتظار در گلوگاه نشان داد. با توجه به معناداری مقدار t برابر با 5/81، در سطح اطمینان 99%، تنها متغیر تعداد بیماران در صف انتظار، بر زمان انتظار تأثیر دارد. نتایج تحلیل علت ریشه ای (RCA) حاکی از کمبود منابع مالی، عدم رضایتمندی روانپزشک، کلی بودن برخی عبارات شرح شغل وعدم رعایت بازه زمانی استاندارد جهت ملاقات بیماران بود که برای کلیه علل ریشه ای مذکور اقدمات پیشگیرانه پیشنهاد گردید. در مرحله "اجرا"ی چرخه برنامه ریزی، اجرا، مطالعه و عمل(PDSA )، روش دلفی، انجام شد. نتایج نشان داد اجرای راهبردهای: جذب واقع بینانه نیروی انسانی، ایجاد فرصت برای رشد شخصی آنان، تشویق نیروی انسانی بر اساس نتایج ارزیابی عملکرد آنان و ایجاد محیط دوستانه در محل کار، بیشترین تاثیر را در کاهش زمان انتظار بیماران دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله زمان انتظار، تحلیل علت ریشه ای، بیمار سرپایی

عنوان انگلیسی A curriculum for ‘School Health’ for bachelor degree
چکیده انگلیسی مقاله Objective (s): The aim of current study was to design and deliver a curriculum for school health for bachelor degree.Methods: This study was an applied qualitative research.. We studied all national documents including the last approved school health program published by the Institute of Standards and Industrial Research of Iran. In addition we studied school health programs in other countries including the United State of America, Britain, Malaysia, Egypt and the Persian Gulf states. Finally we carried out semi-structured interviews with 12 curriculum specialists and health professionals who have been purposefully selected; based on the model of Graves' prescriptive. Results: A pragmatic curriculum was provided that contained objectives, content, teaching and evaluation methods of delivering at bachelor level. The results showed that the curriculum with key elements (objectives, content, teaching methods and evaluation), was appropriate to the country's higher education system. Conclusion: It seems that the bachelor curriculum of school health in higher education system, could improve students' personal and social health.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله سیده حمیده قاضی میرسعید | Akram Hafezi
Kharazmi University, Tehran, Iran


امیر اشکان نصیری پور | Effat Abbasi
Kharazmi University, Tehran, Iran



نشانی اینترنتی http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-141&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات