این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پایش، جلد ۱۱، شماره ۳، صفحات ۳۰۳-۳۰۸

عنوان فارسی رتبه بندی بخش‌های آموزشی بیمارستان امام خمینی (ره)
چکیده فارسی مقاله امروزه سلامت جوامع انسانی تحت حمایت نظام‌های بهداشتی ـ درمانی است، به طوری که ارتقای کیفی خدمات ارائه شده این نظام، یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای سلامت جامعه است. برای بررسی کیفیت خدمات ارائه شده، ارزشیابی بیمارستان‌ها امری لازم و اجتناب ناپذیر است. این ارزشیابی، شامل عملیات علمی، برنامه‌های آموزشی و گزینش دانشجو و سایر عوامل نظام است. طرح‌های رتبه بندی بیمارستان‌ها در شناسایی و معرفی توانایی و کمبودهای بخش‌ها اثر چشمگیر و قابل توجهی را اعمال خواهد کرد. هدف ما از این پژوهش، رتبه بندی و مقایسه بخش‌های مختلف آموزشی مجتمع بیمارستانی امام خمینی (ره) از نظر پژوهشی، آموزشی و درمانی به تفکیک ارتقای کمی و کیفی برنامه‌های آموزشی ـ پژوهشی و درمانی است.برای بررسی عملکرد آموزشی بخش‌ها پرسشنامه مخصوص توسط رؤسای بخش‌ها تکمیل گردید. کلیه اعضای هیئت علمی، سؤالات پژوهشی مربوط را در فرم مخصوص جواب دادند. بررسی رضایت مندی گیرندگان خدمات آموزشی ـ درمانی از طریق پرسشگری از دستیاران، کارورزان، کارآموزان و بیماران انجام شد. اطلاعات جمع آوری شده با نرم‌افزار SPSS مورد تحلیل قرار گرفت. در مؤلفه آموزش، بخش کودکان رتبه اول و عفونی رتبه دوم و در مؤلفه پژوهش بخش عفونی رتبه اول و کودکان رتبه دوم را کسب نمودند. در مؤلفه رضایت مندی گیرندگان خدمات آموزشی ـ درمانی به ترتیب بخش عمومی و بخش‌های جراحی 3 و 4 رتبه اول را داشتند و در نهایت با وزن دهی 47 درصد به مؤلفه آموزش، 28 درصد به مؤلفه پژوهش و 25 درصد به مؤلفه رضایت مندی، بخش عفونی رتبه اول، کودکان ولیعصر رتبه دوم و ارتوپدی رتبه سوم را کسب نمودند.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله رتبه بندی، بخش‌های آموزشی، بیمارستان

عنوان انگلیسی Ranking of Imam Khomeini educational hospital wards
چکیده انگلیسی مقاله Objective: The aims of this study are scoring the educational wards of Imam Hospital complex, comparison of different wards according to educational, research and treatment scores and finally improvement of hospital's curriculum.Methods: For assessing the educational performance a questionnaire was filled by the wards' directors. Another questionnaire was filled by faculty members in order to evaluating the research situation of the ward. Customers' satisfaction was assessed through questionnaires which were filled by residents, interns, students and patients. Data were analyzed using SPSS-13.Results: In educational sector, pediatric ward has the first rank, infection ward the second rank. In the research sector infection ward the first and the pediatric ward have the second rank. Training customers have the most satisfaction of general ward and Patient had more satisfaction of surgery ward (3 and 4 surgery ward).With 47% score to training sector, 28% to research sector and 25%to satisfaction, the infection ward has the first rank, pediatric ward second rank and orthopedic ward the third rank of Imam Khomeini complex.Conclusion: In Imam Khomeini complex survey of wards ranking, the infection ward has the first rank pediatric ward second rank and orthopedic ward the third rank in overall survey.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ranking, Educational hospital wards

نویسندگان مقاله محمدرضا عباسی | Mohammad Reza Abbasi


عبدالرحمان رستمیان | Abdolrahman Rostamian


ثمین روستایی | Samin Roostaii


علی پاشا میثمی | Ali Pasha Meisami


سید رضا رئیس کرمی | Seyed Reza Rais Karami


صفورا شکویی نژاد مراغه | Safoora Shokooii Nezhad Maraghe


احمد کاویانی | Ahmad Kaviani


مهدی عقیلی | Mahdi aghili


رصا چمن | Reza Chaman


فدیه حق‌اللهی | fedye Haghollahi



نشانی اینترنتی http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-432&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات