این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 25 آذر 1404
پایش
، جلد ۱۱، شماره ۲، صفحات ۱۷۱-۱۷۹
عنوان فارسی
وضعیت موجود گردشگری پزشکی: مطالعه موردی ایران
چکیده فارسی مقاله
گردشگری پزشکی به مسافرت افراد برای دریافت خدمات سلامت در کشورهای دیگر در قالب گردشگر اطلاق میشود. این نوع از گردشگری به یک صنعت چند میلیارد دلاری در عرصه جهانی تبدیل شده است. ایران در این صنعت از قابلیتهای زیادی برخوردار است. این پژوهش با هدف ترسیم وضعیت موجود گردشگری پزشکی در ایران انجام شده و پژوهش حاضر از نوع مطالعات توصیفی، کاربردی و موردی است. این پژوهش در 4 مرحله انجام شده است، که در آن از مطالعات کتابخانهای، تحلیل وضعیت موجود و تحلیل کیفی سود برده شده است. دادههای این پژوهش از طریق مراجعه به بانکهای اطلاعاتی معتبر، مصاحبه و مراجعه به مستندات موجود در سازمانهای متولی، جمع آوری گردیده است. ابزار مورد استفاده برای تحلیل دادههای این پژوهش الماس مزیت (Diamond Advantage) بوده و برای تحلیل دادههای این پژوهش از روش تحلیل محتوا (Content Analysis) استفاده شده است. یافتهها نشان میدهد که ایران در زمینه زیرساختهای پایه و درمانی، حمایت های کارآمد دولت، داشتن برنامه مدون توسعه گردشگری پزشکی، مشارکت و هماهنگی بین بخشی در سطح کلان و عملیاتی، داشتن مراکز ارایه دهنده خدمات سلامت با اعتبار بینالمللی، ترفیع و بازاریابی منسجم با چالشهایی روبروست. نتیجه این که، اگر ایران قصد دارد در بازار گردشگری پزشکی سهم مناسبی داشته باشد، باید درجهت رفع این چالشها اقدام نماید.
کلیدواژههای فارسی مقاله
گردشگری پزشکی، الماس مزیت، مطالعه موردی ایران
عنوان انگلیسی
Current medical tourism in Iran: a case study
چکیده انگلیسی مقاله
Objective(s): Medical tourism is rapidly becoming a worldwide, multibillion-dollar industry. Iran has a high potential for this industry. The purpose of this study was to examine the medical tourism in Iran.Methods: The present study was conducted as a descriptive and case study. The data was collected via interview, using official documents, and the related literature. Diamond Advantage was used as the research instrument. The data was analyzed using content analysis method.Results: Iran faces many challenges in medical tourism industry such as; Inadequate basic and medical infrastructures, inefficient and insufficient governmental supports, no development plan, Inadequate intersectional coordination and collaboration in macro and micro levels, no health services providers with international accreditation, and inappropriate promotions and marketing activities.Conclusion: If Iran wants to take its share of medical tourism industry in the region it should address its challenges which are mentioned above.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Medical Tourism, Diamond Advantage, Case Study, Iran
نویسندگان مقاله
بهرام دلگشایی | Bahram Delgoshaie
علیرضا جباری | Ali Reza Jabbari
محمدرضا فرزین | Mohammad Reza Farzin
نسرین شعربافچی زاده | Nasrin Sherbafchizadeh
سیدجمالالدین طبیبی | Seyed Jamlaldin Tabibi
نشانی اینترنتی
http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-444&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات