این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پایش، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی تدوین و روان سنجی ابزار خودکارآمدی عملکرد بالینی دانشجویان پرستاری
چکیده فارسی مقاله پژوهش حاضر به تدوین و روان سنجی ابزار «خودکارآمدی عملکرد بالینی» دانشجویان پرستاری کارآموز می‌پردازد. ابتدا، بر اساس یک پژوهش کیفی و تحلیل محتوای مصاحبه‌های فردی و گروهی و نیز مرور منابع در دسترس، ابزار «خودکارآمدی عملکرد بالینی» با 69 عبارت در مقیاس لیکرت 11 درجه‌ای و پنج حیطه تدوین شد. اعتبار محتوای ابزار طراحی شده، در قالب شاخص تعیین اعتبار محتوا، توسط بیست عضو هیأت علمی دانشکده‌های پرستاری بررسی گردید. سپس اعتبار و پایایی ابزار طراحی شده، در نمونه‌ای 207 نفری از دانشجویان پرستاری کارآموز سنجیده شد.پس از سنجش اعتبار محتوا، اعتبار صوری و تحلیل عاملی داده‌های حاصل از پژوهش، ابزار «خودکارآمدی عملکرد بالینی» به 37 عبارت در چهار حیطه تبدیل شد. اعتبار همزمان ابزار «خودکارآمدی عملکرد بالینی» با ابزار «خودکارآمدی عمومی» نمایانگر اعتبار مناسب ابزار بود (01/0 P< ، 73/0r=). ضریب آلفای کرونباخ (96/0 α=)، همسانی درونی مناسب ابزار نهایی را نشان داد. ضریب آلفای کرونباخ حیطه‌ها بین 92/0- 90/0 محاسبه شد؛ آزمون مجدد با فاصله دو هفته نمایانگر ثبات مناسب ابزار (94/0 (r = بود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اعتبار، پایایی، خودکارآمدی، عملکرد بالینی

عنوان انگلیسی Development and psychometric testing of a clinical performance self-efficacy scale for nursing students
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Clinical performance, Reliability, Self-efficacy, Validity

نویسندگان مقاله فاطمه چراغی | Fatemeh Cheraghi


پرخیده حسنی | Parkhideh hassani


فریده یغمائی | Farideh Yaghmaie


حمید علوی مجد | Hamid Alavi Majd



نشانی اینترنتی http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-568&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات