این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
چهارشنبه 26 آذر 1404
پایش
، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۰-۰
عنوان فارسی
میزان رضایت بیماران از اورژانس بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی تهران
چکیده فارسی مقاله
رضایت بیماران یکی از شاخصهای مهم کیفیت مراقبت و ارائه خدمت است. توجه به نقطهنظرات بیماران میتواند موجب ارتقاء روندها و پیامدها و همچنین افزایش رضایت آنان گردد. مطالعه حاضر بر آن بوده است تا با استفاده از پرسشنامهای معتبر و پایا به ارزیابی رضایت بیماران مراجعهکننده به اورژانسهای عمومی پنج بیمارستان بزرگ دانشگاه علوم پزشکی تهران بپردازد. بیمارانی وارد مطالعه شدند که حداقل 10 ساعت از مراجعه آنها به اورژانس میگذشت، بدون نیاز به مترجم قادر به پاسخگویی به سؤالات بودند، دارای مشکلات شناختی چشمگیر نبودند و از نظر حال عمومی توانایی پاسخگویی به سؤالات را داشتند. پرسشنامه مطالعه توسط پرسشگران آموزشدیده در محیطی امن، بدون حضور کارکنان بیمارستان به بیماران ارائه گردید تا در صورت تمایل در مطالعه شرکت کنند. در مجموع، نقطه نظرات 153 بیمار که واجد پرسشنامه بدون نقص بودند با استفاده از نرمافزار SPSS 13 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتههای پژوهش بیانگر آن است که بیشترین عدم رضایت، بدون در نظر گرفتن نقطهنظرات متوسط شرکتکنندگان، در مورد زیرمقیاسهای پرسشنامه (مراقبت پزشکان، مراقبت پرستاری، جنبههای رفتاری، راحتی فیزیکی و جنبههای اقامتی و معطل شدن) به ترتیب عبارتند از «ارائه اطلاعات از سوی پزشکان» (2/54 درصد)، «توضیح پرستاران در مورد اقدامات مختلف به بیماران» (2/73 درصد)، «رسیدگی به شکایات و اعتراضات» (6/40 درصد)، «امکانات رفاهی بیماران» (3/54 درصد) و «معطلشدن برای دریافت خدمات پاراکلینیک» (2/26 درصد). نتایج نشان دادند که فقط 44 درصد از بیماران رضایت کلی خود را از بیمارستان، خوب یا خیلیخوب گزارش کردند. مطالعه حاضر نشانگر نیاز به برنامهای جهت ارتقاء خدمات ارائهشده به بیماران مراجعهکننده به دپارتمان اورژانس و تضمین کیفیت خدمات میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Patient satisfaction with emergency departments
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
سپیده امیدواری | Omidvari S.
علی شهیدزاده ماهانی | Shahidzadeh A.
علی منتظری | Montazeri A.
سید علی آذین | Azin S.A.
فرید ابوالحسنی | Harirchi A.M.
امیرمحمود حریرچی | Soori H.
امیرمحمود حریرچی | Jafari H.
حاجیه جعفری | Goodarzi F.
فاطمه گودرزی |
نشانی اینترنتی
http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-646&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
عمومی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات