این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پایش، جلد ۷، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی کیفیت خدمات بهداشتی اولیه از دیدگاه زنان مراجعه کننده
چکیده فارسی مقاله هدف از این مطالعه تعیین دیدگاه زنان از کیفیت خدمات بهداشتی اولیه در مراکز بهداشتی ـ درمانی شهر بندرعباس بود.این مطالعه به صورت مقطعی انجام شد و جمعیت مورد مطالعه آن، زنان مراجعه کننده به مراکز بهداشتی ـ درمانی شهری بندرعباس بودند. حجم نمونه400 نفر تعیین گردید. بر اساس جمعیت تحت پوشش هر مرکز سهمیه‌ای به آن اختصاص داده شد و زنان بر اساس ترتیب مراجعه آنها انتخاب شدند. برای جمع‌آوری اطلاعات نیز از ابزار Service Quality استفاده شد که شامل ابعاد ملموس، اطمینان، پاسخگویی، تضمین و همدلی در نحوه ارایه خدمت است. اطلاعات به دست آمده با استفاده از برنامه آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج نشان داد که در هر پنج بعد کیفیت خدمات، زنان اختلاف نظر دارند. کمترین میانگین اختلاف کیفیت(76/0-) در بعد تضمین و بیشترین میانگین اختلاف کیفیت(98/0-) در بعد همدلی به دست آمد و تفاوت مشاهده شده بین اختلاف نظر زنان در مورد کیفیت خدمات در هر پنج بعد معنی‌دار بود(05/0>P).اختلاف منفی، بیانگر این است که انتظارات خدمت گیرندگان فراتر از ادراکات آنها از وضعیت موجود بوده و هنوز فضای زیادی برای بهبودی و اصلاح به منظور نیل به رضایت مشتریان و ارائه خدمات بهداشتی ـ درمانی مطلوب وجود دارد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله کیفیت خدمات بهداشتی اولیه، زنان، بندرعباس

عنوان انگلیسی Quality gap in primary healthcare services in Bandar Abbas: women's perspective
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Quality gap, Primary health care, Bandar Abbas

نویسندگان مقاله تیمور آقاملایی | Aghamolaei T.


شهرام زارع | Zare Sh.


شهرام زارع | Kebriaei A.


عباس پودات | Poudat A.



نشانی اینترنتی http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-644&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات