این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
پایش، جلد ۱، شماره ۲، صفحات ۰-۰

عنوان فارسی نقش رده های مختلف ارایه دهنده خدمات دندانپزشکی در پاسخگویی به مراجعات سال ۱۳۷۷ در کشور جمهوری اسلامی ایران
چکیده فارسی مقاله در کشور ما خدمات دندانپزشکی بنا به وضعیت بهداشت دهان و دندان افراد جامعه و سیاست گذاری های بخش متبوع توسط رده های مختلفی ارایه می شود. لذا برآورد نیروی انسانی ارایه کننده این خدمات مستلزم اطلاع از سهم هر یک از این رده ها در ارایه خدمت است. به این منظور طرح حاضر به صورت مطالعه ای از نوع مقطعی بر روی حدود 24000 نفر از جمعیت شهری کشور انجام شد. نتایج حاصل فراوانی نسبی پاسخگویی انواع رده های دندانپزشکی به مراجعات مردم را نشان داد. دندانپزشکان عمومی با 75.79 درصد بیشترین سهم را در پاسخگویی به مراجعات مردم کشور در سال 1377 داشته اند. این نتایج می تواند متاثر از میزان دسترسی افراد جامعه به رده های مختلف ارایه کننده خدمات باشد. تغییر برنامه های آموزشی دانشکده های دندانپزشکی بر اساس نیاز جامعه منجر به تربیت تعداد مناسب نیروی متبحر ارایه کننده خدمت می شود. چنین برنامه هایی می تواند مراجعات افراد جامعه به انواع رده ها برای دریافت خدمات را به جهت مناسب خود سوق دهد.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله بتول شریعتی |


فرانک فرزدی |


سیروس پیله رودی |


محمدرضا اشراقیان |



نشانی اینترنتی http://acadserv.com/demojrn/browse.php?a_code=A-10-10-855&slc_lang=fa&sid=1
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده عمومی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات