این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 6 دی 1404
مشکوه
، جلد ۳۷، شماره ۲، صفحات ۹۲-۱۱۲
عنوان فارسی
نهادینهسازی ارزشهای اخلاقی در کودکان
چکیده فارسی مقاله
برای نهادینهسازی ارزشهای اخلاقی در کودکان، ابتدا مرحله بیرونی سازی؛ یعنی آموزش مسائل اخلاقی به کودکان، سپس عینی سازی؛ یعنی مشاهده رفتار اخلاقی در الگوها، و در نهایت، استمرار آنها در طول عمر لازم است. در این مقاله شیوههای نهادینهسازی ارزشهای اخلاقی در سه حیطه شناختی، عاطفی و رفتاری مورد بررسی قرار گرفته، آگاهی بخشی به فضایل و رذایل اخلاقی، موعظه، و تلقین، تلفیق علم و عمل از شیوههای شناختی ؛ محبت، توجه به نیازهای کودک، قصهگویی، رفق و مدارا از شیوههای عاطفی نهادینهسازی؛ و ارائه الگوی عملی، بازی، تشویق، تنبیه و ایجاد اشتغالات فکری از شیوههای نهادینهسازی در حیطه رفتاری است. در ابتدا به عوامل موثر در نهادینهسازی ارزشها و موانع آن اشاره شده است. در این تحقیق، روش گردآوری اطلاعات، کتابخانهای و روش تحقیق، توصیفی- تحلیلی میباشد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
ارزشهای اخلاقی، اخلاق کودک، نهادینهسازی اخلاق،
عنوان انگلیسی
The Institutionalization of Moral Values in Children
چکیده انگلیسی مقاله
To institutionalize the ethical values in children, at first inaccommodation phase i.e. learning ethical issues, and thenobjectivation i.e. the observation of ethical behavior in patterns,and ultimately their continuity in lifetime is necessary. In thispaper, the ways of institutionalizing moral values are examined inthree areas: cognitive, emotional and behavioral. Awareness ofmoral virtues and vices, preaching, inculcation, the integration ofscience and practice from cognitive practices; affection, attention to the child's needs, storytelling, leniency and tolerance are someemotional institutionalization methods; and the presentation of apractical pattern, play, encouragement, punishment and creatingintellectual inducements are some institutionalization practices inthe field of behavior. Initially, the factors that influence theinstitutionalization of values and its barriers are mentioned.In this research, library materials have been used to collectinformation and research method is descriptive-analytical method.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
ethical values, child ethics, ethical institutionalization
نویسندگان مقاله
مریم صفآرا |
استادیار دانشگاه الزهرا
زهره طریقی احسن |
طلبه سطح سه جامعةالزهرا
اصغر اخوی |
مدرّس جامعةالزهرا
نشانی اینترنتی
http://mishkat.islamic-rf.ir/article_77198_751ea285dcbdd830a0b9ac38b9d4623b.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1104/article-1104-1031349.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات