این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
طب سنتی اسلام و ایران، جلد ۲، شماره ۳، صفحات ۲۲۱-۲۲۸

عنوان فارسی تأثیر غذاهای با طبیعت سرد و گرم بر میزان یادگیری دانشجویان
چکیده فارسی مقاله مقدمه: یادگیری، فرآیند ذهنی مهمی است که از عوامل بیرونی و درونی متعددی تأثیر می‌پذیرد و یکی از این عوامل تغذیه است. در این پژوهش تأثیر غذاهای با طبیعت سرد و گرم بر یادگیری دانشجویان در فراگیری درس زبان انگلیسی عمومی بررسی گردیده است. روش‌ها : این مطالعه‌ی نیمه تجربی بر روی 26 نفر دانشجوی پسر سالم انجام شد. شرکت کنندگان در طول ترم تابستانی به دو گروه تغذیه با رژیم غذایی گرم و تغذیه با رژیم غذایی سرد تقسیم شدند. دانشجویان به طور همزمان و با یک استاد که از نحوه‌ی توزیع دانشجویان در گروه‌ها اطلاعی نداشت، 3 واحد درس زبان انگلیسی عمومی را در شرایط یکسان آموزش دیدند. در پایان ترم نمرات این درس از استاد مربوطه اخذ و داده‌ها در نرم افزار آنالیز آماری SPSS نسخه 5/11 وارد گردید و مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته‌ها: دو گروه مورد مطالعه از لحاظ دانشگاه محل تحصیل، ترم تحصیلی، مقطع تحصیلی و منطقه‌ی آزمون در کنکور سراسری با یکدیگر تفاوتی نداشتند (05/0
کلیدواژه‌های فارسی مقاله طب سنّتی، طبایع، یادگیری، تغذیه

عنوان انگلیسی Effect of Food with Hot and Cold Nature on Students’ Learning
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Learning is an important mental process, affected by several internal and external factors. Nutrition is one of the factors affecting learning. Therefore, the effect of food with cold and hot nature on students’ learning in general English language course was evaluated. Methods: This quasi-experimental study was conducted on 26 normal male students. The participants attended the summer semester, and were divided into two groups, receiving food with hot and cold natures. The students were taught in the same class and by the same English teacher, who was blinded to the research groups. The students passed the 3-unit course of general English language under the same condition. The students’ final scores were analyzed by SPSS software, version11.5. Findings: The two groups were not significantly different with regard to their university, semester, education degree, and high school location at the time of taking university entrance exam (p > 0.05). Moreover, the two groups were not significantly different in their entrance exam scores, scores of their primary English course, and the mean number of courses passed (p > 0.05). It was demonstrated that although the scores obtained by the students received food with hot nature was higher than those of the group with cold nature food the difference was not statistically significant (p > 0.05). Conclusion: The findings showed that cold and hot nature of food did not affect the students’ learning in general English language course. However, it seems that further studies with larger sample sizes should be carried out to obtain more conclusive results.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Traditional Iranian Medicine, Nature, Learning, Nutrition.

نویسندگان مقاله علیرضا عطاردی | a atarodi


مجتبی کیان مهر | m kianmehr


عباسعلی عباس نژا | a abbasnezhad


محمد معصوم زاده | m masoumzadeh


حمید راسخی | h rasekhi



نشانی اینترنتی http://www.jiitm.ir/browse.php?a_code=A-10-1-17&slc_lang=fa&sid=fa
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات