این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
دوشنبه 24 آذر 1404
Future of Medical Education Journal
، جلد ۴، شماره ۲، صفحات ۲۴-۲۹
عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Importance of Infrastructure and Learners Readiness for Administration of E-Learning in Undergraduate Medical Education
چکیده انگلیسی مقاله
BACKGROUND: A combination of teaching modalities instead of a single method may enhance learning. The purpose of the current study was to evaluate the effectiveness of integrating e-learning modules into the syllabi of clinical contents from different clinical majors at different levels. METHODS: A total of 108 undergraduate students enrolled from various clinical majors, and participated via using sub-syllabi from gynaecology courses in classroom-based sessions and e-learning modules. All students were proposed to attend pre- and post-test sessions in addition to training. Prior to being admitted to the study, all participants filled out a questionnaire regarding their attitude toward, and desire to participate in, e-learning. RESULTS: Mean exam grades increased significantly in 3 items including Abnormal uterine bleeding (from 1.28± 1.11 pretest to 2.3± 1.11 post-test), Breast masses and malignancies (from 2.61± 1.3 pretest to 3.9± 1.11 post-test) and Gestational trophoblastic Neoplasia (from 1.12± 1.04 pre-test to 3.58± 0.76 post-test). DISCUSSION: The Results dramatically demonstrated that access to suitable infrastructure and students’ readiness are crucial perquisites for e-learning and without them, lack of collaboration and engagement of the learners significantly diminish effectiveness and usability of the learning material, despite high quality content provided within suitable environment.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
ملیحه حسن زاده | maliheh hasanzadeh
department of gynecology and oncology, faculty of medicine, mashhad university of medical sciences, mashhad, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
پرویز معروضی | parviz maroozi
mashhad university of medical sciences, mashhad, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
رضا اسدی | reza asadi
addiction research center, mashhad university of medical sciences, mashhad, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
f زوبین | f zoobin
department of nursing education, mashhad university of medical sciences, mashhad, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
محمد ناصر شفیعی جعفرآبادی | mohamad naser shafiee jafarabadi
mashhad university of medical sciences, mashhad, iran
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مشهد (Mashhad university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://fmej.mums.ac.ir/article_2599.html
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات