این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
Journal of Research Development in Nursing and Midwifery
، جلد ۱۲، شماره ۱، صفحات ۸۵-۹۳
عنوان فارسی
رضایت بیمار از انجام مراقبت بوسیله دانشجو؛ یک مطالعه مقطعی
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: میزان رضایت بیماران از مراقبت هایی که دانشجویان پرستاری در تمرینات یادگیری در محیط آموزشی بالین به آن ها ارائه می دهند، می تواند در تکامل آموزش های علمی و عملی دانشجویان کمک کننده باشد. هدف از این مطالعه، تعیین رضایت بیماران از انجام مراقبت توسط دانشجویان در محیط آموزش بالین می باشد. روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- مقطعی بوده که در سال 1389 بر روی 1560بیمار بستری در چهار مرکز آموزشی-درمانی در سه استان کشور، با پرسشنامه رضایت بیمار نسبت به فعالیت آموزشی دانشجویان پرستاری سنجیده شد. دامنه امتیاز بین150-30 بود. کسب امتیاز بیشتر از 90رضایتمندی را نشان می داد. داده ها با سطح معنی دار 05/0 P< با ازمون آماری من ویتنی و پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: یافته های این پژوهش نشان می دهد 2/73 درصد بیماران از مراقبت توسط دانشجویان پرستاری درمحیط آموزش بالین رضایت داشتند و 8/26 درصد رضایت نداشتند. رضایت بیماران در مراکز آموزشی درمانی واقع در استانهای مختلف متفاوت بوده و در استان لرستان از استانهای چهارمحال و بختیاری و مرکزی بیشتر است (001/0=P). نتیجه گیری: داده های پژوهش بیانگر این است که بیماران به مشارکت در یادگیری دانشجو در محیط بالین تمایل داشتند، اما 8/26 درصد بیماران ناراضی بودند.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دانشجوی پرستاری، آموزش بالینی، رضایت بیمار
عنوان انگلیسی
Patient Satisfaction with the Care Given by Students: a Cross-Sectional Study
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective: The assessment of Patient satisfaction with the care given by nursing students in clinical setting can be helpful in the development of a scientific and practical training. Thus, we aimed to determine patient satisfaction with the care given by students in clinical setting. Material and Methods: This cross-sectional study was conducted, in 2010, on 1560 inpatients in four hospitals of three provinces (Markazi, Lorestan and Charmahal Bakhtiari) via a questionnaire consisting of two parts of demographic characteristics with 15 questions and patient satisfaction with 30 questions. Given the range of 30-150, the score of more than 90 was considered having satisfaction. The data was analyzed by Mann-Whitney test and Pearson, using SPSS software. Results: Results showed that 73.2 were satisfied and 26.8 percent were dissatisfied. The satisfaction level was not the same in different health centers in that the satisfaction in lorestan province was higher than that of Chahar Mahal, Bakhtiari province and Markazi province (P=0.001). Conclusion: The resuls show that the patients are satisfied the care given by nursing students, but 26.8% of the patients are not satisfied with.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Nursing Students, Clinical Education, Patient Satisfaction
نویسندگان مقاله
حمید مومنی | hamid momeni
arak university of medical sciences, iran
دانشگاه علوم پزشکی اراک، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اراک (Arak university of medical sciences)
اشرف صالحی | ashraf salehi
arak university of medical sciences, iran
دانشگاه علوم پزشکی اراک، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اراک (Arak university of medical sciences)
ابوالفضل سراجی | abolfaz seraji
arak university of medical sciences, iran
دانشگاه علوم پزشکی اراک، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی اراک (Arak university of medical sciences)
اکرم ثناگو | akram sanagoo
education development center, golestan university of medical sciences, gorgan, iran
مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم پزشکی گلستان، گرگان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)
اعظم کرامی | azam karami
khomein university of medical sciences, iran
، دانشکده علوم پزشکی خمین، ایران
مرضیه میرشکاری | marzei mirshekari
zahedan university of medical sciences,iran
دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی زاهدان (Zahedan university of medical sciences)
لیلا میرشکاری | leila mirshekari
school of nursing and midwifery, zabol university of medical sciences, iran
دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی زابل، ایران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی زابل (Zabol university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.goums.ac.ir/jgbfnm/browse.php?a_code=A-10-212-3&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات