این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Research Development in Nursing and Midwifery، جلد ۹، شماره ۱، صفحات ۱-۸

عنوان فارسی تاثیر آموزش مهارت های مقابله با اضطراب بر رضایت از زندگی دانش آموزان در یکی از دبیرستان های دخترانه شهرستان گرگان سال ۱۳۸۹
چکیده فارسی مقاله زمینه و هدف: نوجوانی­دوره­ای بحرانی از زندگی است و اختلالات اضطرابی­در­این دوران شیوع بالایی دارد، اما کسب مهارت- های خاص می تواند در­کاهش آن موثر باشد و سلامت روانی افراد را تامین­کند. پژوهش حاضر­با هدف تعیین تاثیر آموزش مهارت های مقابله با اضطراب بر میزان رضایت از زندگی دانش آموزان دبیرستانی دختر شهر گرگان در سال 1389 انجام شد. روش بررسی : این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که بر روی 60 نفر از دانش آموزان دبیرستانی دختر در شهرستان گرگان انجام گردید . ابتدا پرسشنامه ای مشتمل بر­دو بخش دموگرافیک و رضایت از زندگی دینر توسط دانش آموزان دختر که به روش آسان انتخاب شدند تکمیل گردید­. نمونه ها بر حسب شرایط ورود انتخاب­ و به طور تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. ­ برای گروه مداخله کلاس های آموزش مقابله با اضطراب تشکیل گردید. برای مقایسه میانگین ها از آزمون­های تی زوجی و تی مستقل استفاده شد. یافته ها: ­ نتایج نشان داد در ­ گروه مداخله­ بین میانگین نمره ­رضایت از ­ زندگی قبل و بعد ­ از آموزش با 028/0 = ­­ P اختلاف معنی دار بود، اما در­گروه کنترل اختلاف معنی­دار­ی وجود نداشت. نتیجه گیری: کسب مهارت های مقابله با اضطراب می­تواند باعث افزایش میزان رضایت از زندگی گردد، لذا می تواند نوجوانان را در مقابله با بسیاری از مسائل و مشکلات اجتماعی توانمند سازد . کلید واژه ها: آموزش­، مهارت­، اضطراب، رضایت از زندگی­، دانش آموزان
کلیدواژه‌های فارسی مقاله آموزش­، مهارت­، اضطراب، رضایت از زندگی­، دانش آموزان

عنوان انگلیسی The Effect of Anxiety Management Skills on Students’ Life Satisfaction in One of the Girls’ High Schools in Gorgan, 2010
چکیده انگلیسی مقاله Background and Objective : Adolescence is a critical period of life accompanied by a high prevalence of anxiety disorders, which can be reduced by acquiring some special skills. The aim of present study was to investigate the effect of anxiety management skills on Students’ Life Satisfaction in one of the Girls’ High schools in Gorgan, 2010. Material and Methods : We conducted this pre-experimental study on 60 girl’s students , from a high school in Gorgan, selected via convenience sampling.­­We asked the subjects to fill out the demographic data sheet and Dinner life satisfaction questionnaire, and divided them randomly in two groups of intervention and control. For intervention group, a class of anxiety management was performed.­­To compare the means, we used independent t- test and paired t- test. Results: The results show that there is significant difference between the life satisfaction of before and that of after education­(P=0.028­), but it is not true for control group. Conclusion: Learning anxiety management skills can increase the rate of life satisfaction in Adolescents therefore, it can help them to overcome many social problems. Keywords: Ttraining, Skill, Anxiety, Satisfaction of life, Students
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Ttraining, Skill, Anxiety, Satisfaction of life, Students

نویسندگان مقاله کتایون جلالی آریا | katayoon jalaliaria
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)

حمید آسایش | hamid asayesh
دانشگاه علوم پزشکی قم
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی قم (Qom university of medical sciences)

ملیحه سدهی | maliheh sedehi
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)

مریم قنبری | maryam ghanbari
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)


نشانی اینترنتی http://www.goums.ac.ir/jgbfnm/browse.php?a_code=A-10-16-8&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده تخصصی
نوع مقاله منتشر شده پژوهشی
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات