این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
Journal of Research Development in Nursing and Midwifery
، جلد ۸، شماره ۲، صفحات ۶۹-۷۶
عنوان فارسی
بررسی دیدگاه فارغ التحصیلان در خصوص عملکرد نظام آموزشی دانشگاه علوم پزشکی گلستان۱۳۸۶
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف: عملکرد نظام آموزشی میتواند در فارغ التحصیلان تبلور عینی داشته باشد؛ لذا این تحقیق به دنبال بررسی عملکرد نظام آموزشی دانشگاه از نگاه فارغ التحصیلان بوده است. روش بررسی: دراین مطالعه تمامی فارغ التحصیلان(159 نفر) نیم سال دوم سال تحصیلی86-1385دانشگاه علوم پزشکی گلستان مورد پرسش قرارگرفتند. ابزارگردآوری داده ها، پرسشنامه ای پایا وروا، مشتمل بر 36 سؤال بسته در ارتباط با فاکتورهای عملکردی در نظام آموزشی بود. فارغ التحصیلان پس از شناسایی و انجام هماهنگی لازم، پرسشنامه ها را تکمیل نموده ودرهمان زمان تحویل دادند. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار spss و شاخص های آماری، تجزیه وتحلیل شدند. یافته ها: از 159 نفر فارغ التحصیل شرکت کننده در این پژوهش، 22 درصد پسر و78 درصد دختر بودند. فارغ- التحصیلان از رشته های پزشکی ، پرستاری ، مامایی، علوم آزمایشگاهی، اتاق عمل، بهداشت محیط و بهداشت خانواده بودند. نتایج به دست آمده، نشان دهنده تفاوت دیدگاه های فارغ التحصیلان با توجه به رشته تحصیلی و براساس عوامل عملکردی مختلف در سطح دانشگاه می باشد. رابطه بین رضایت فارغ التحصیلان از عملکرد نظام آموزشی دانشگاه و رشته- های تحصیلی آنان با(001/0 < p ) معنیدار شد. این موضوع بیشتر تحت تأثیر نارضایتی فارغ التحصیلان دو رشته پزشکی و مامایی از عملکرد نظام آموزشی و مدیریت آموزش عالی بوده است. نتیجه گیری: نتایج به دست آمده از این پژوهش، گویای این مطلب است که کارکردها در قسمت های مختلف آموزشی دانشگاه متناسب با انتظارات نبوده است؛ بهگونهای که بازتاب های متفاوتی در بین فارغ التحصیلان داشته است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
دیدگاه فارغ التحصیلان، عملکرد نظام آموزشی، رضایت
عنوان انگلیسی
The Perspective of Graduates on the Performance of Educational Services of Golestan University of Medical Sciences 2007
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective : Since performance of educational services can be objectively represented by graduates’ perspective we decided to assess performance of educational services of Golestan University of medical sciences from the viewpoint of graduates. Materials and Methods : In this descriptive study, 159 of students who graduated in the second semester of 2006-2007 academic year were asked to fill out a valid and reliable research-made questionnaire with 36 closed questions relating to functional factors. To analyze the data, we use descriptive and inferential statistics using SPSS software. Results: Of 159 subjects, 35 (22%) are males and 124 (78%) females. Their majors are medicine, environmental health, Nursing, midwifery, Laboratory sciences, and Public health. The results show various viewpoints in different majors. There is significant correlation between graduates’ satisfaction with the performance of educational system and their course of study (p< 0.001).The intense of this result is further due to medical and midwifery graduates’ dissatisfactory with the performance of high educational services and management. Conclusion: Based on the results, the functions in different educational sections of university are not in line with graduates’ expectations.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد رضا قنبری | mohammad reza ghanbari
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)
سیامک رجایی | siamak rajaei
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)
موسی کیانی | mosa kiani
دانشگاه علوم پزشکی مازندران
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی مازندران (Mazandaran university of medical sciences)
محمد رضا یوسفی | mohammad reza yoosefi
انشگاه علوم پزشکی گلستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)
نشانی اینترنتی
http://www.goums.ac.ir/jgbfnm/browse.php?a_code=A-10-33-13&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات