این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
جمعه 21 آذر 1404
Journal of Research Development in Nursing and Midwifery
، جلد ۸، شماره ۱، صفحات ۱-۱۰
عنوان فارسی
تبیین تجربه نشاط در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی گلستان
چکیده فارسی مقاله
زمینه و هدف : شادی باکارآیی، امید، قدرت تفکر، موفقیت تحصیلی و کیفیت زندگی همراه است. اگر بتوانیم گامی در راه پراز نشاط و سرزنده کردن دانشجویان برداریم، بازخورد این سازندگی به طور مستقیم و غیر مستقیم به جامعه باز می گردد و اولین گام در این راه، شناخت این مفهوم می باشد. هدف از این مطالعه، تبیین تجربه نشاط در دانشجویان علوم پزشکی بوده است. روش بررسی: در این مطالعه ی پدیدارشناسی، داده ها از طریق مصاحبه های باز، انفرادی و عمیق با 50 نفر از دانشجویان علوم پزشکی گلستان انجام شد. نمونه گیر ی مبتنی بر هدف بوده است و تا رسیدن به اشباع ادامه یافت. تجزیه و تحلیل بر اساس مدل پیشنهادی "کلایزی" صورت گرفت. یافته ها: مضامین استخراج شده، "داشتن آرامش روان" و "انرژی و شور و هیجان داشتن" بوده است. هدفمند بودن و احساس موفقیت، دو عاملی بود که باعث نشاط دانشجویان می شده است. نتیجه گیری: از آنجایی که ایجاد نشاط و هدفمند بودن و موقعیت های تحصیلی توأم با موفقیت آمیز در ارتباط با هم قراردارند، لذا ضروری است تاراهکارهای توسعه ی محیط های علمی توأم با نشاط معنوی، در فضای دانشگاه ها مورد توجه مسئولان قرارگیرد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
نشاط، دانشجوی علوم پزشکی، پدیدارشناسی، تجربه نشاط
عنوان انگلیسی
Explaining the Happiness Experience of the Students in Golestan University of Medical Sciences
چکیده انگلیسی مقاله
Background and Objective: Happiness is related with efficiency, hope, power of thinking, academic achievement and quality of life. Any efforts to create a happy climate for the students may produce positive outcomes directly or indirectly on the society. The first step to would understand the students experiences of happiness in academic environment. Material and Methods : In this phenomenological study the data gathered through open-interactive interviews with 50 university students. The sampling was purposeful and continued till achieving data saturation. The data analyzed according Colliazi approach. Results: The main themes that emerged were "peace of mind and heart" and "passion and inspiration". Being purposeful and feeling accomplishment also were two factors that made the students happy. Conclusion: Since the participants perceived happiness and being purposeful, and achievement related together therefore, developing approaches to create a happy university environment combined with spiritual wellbeing should be considered important for the educational policy makers.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
Happiness, Medical Student, Phenomenology
نویسندگان مقاله
اکرم ثناگو | akram sanagoo
مرکز تحقیقات
لیلا جویباری | leila jouybari
مرکز تحقیقات
مهناز رضاییان | mahnaz rezaiean
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)
سید یعقوب جعفری | seyyed yaqob jafari
دانشگاه علوم پزشکی گلستان
سازمان اصلی تایید شده
: دانشگاه علوم پزشکی گلستان (Golestan university of medical sciences)
سید علی حسینی | seyyed ali hosseini
نشانی اینترنتی
http://www.goums.ac.ir/jgbfnm/browse.php?a_code=A-10-9-5&slc_lang=fa&sid=en
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
تخصصی
نوع مقاله منتشر شده
پژوهشی
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات