این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
طب و تزکیه، جلد ۲۲، شماره ۴، صفحات ۹-۱۶

عنوان فارسی بررسی مقایسه ای تصویر برند بیمارستا نهای دولتی و خصوصی یزد در ذهن مشتریان
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی The Comparative Study of Yazd Public and Private Hospitals Brand Image in the Customer Mind
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Keller (1993) has been defined brand image as "perceptions about a brand as reflectedby the brand association held in consumer memory". These associations refer to any brand aspect withinthe consumer's memory. This research aimed to survey 2 public and private hospital's brand image andcompare them.Methods: This is a descriptive, applied research that was done trough cross-sectional method. The studywas quantitative in nature and used the responses of 420 hospital customers who answered the surveyquestionnaire about 2 public and private hospitals. Data analysis was performed using SPSS16 software.Findings: Based on the research findings, Shahid Sadoughi hospital has an apathetic image in the mindof consumers but Mortaz hospital acquired a positive image in the citizens' memory.Conclusion: We can conclude that effective interventions to restoration of public hospitals brand imageare inevitable.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله Brand, Brand image, Public and private hospital

نویسندگان مقاله

نشانی اینترنتی http://www.tebvatazkiye.ir/article_79466_1398eedadfa2a262c2532c22af2734d0.pdf
فایل مقاله اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/148/article-148-1072966.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات