این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
سه شنبه 2 دی 1404
مطالعات روانشناسی تربیتی
، جلد ۱۵، شماره ۳۱، صفحات ۸۹-۱۱۰
عنوان فارسی
طراحی و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامۀ عوامل مؤثر برکاربرد یادگیری الکترونیک در دورۀ ابتدایی شهرستان کرج
چکیده فارسی مقاله
هدف از انجام این پژوهش، طراحی و بررسی ویژگیهای
روان
سنجی
پرسشنامه کاربرد یادگیری الکترونیک در دورۀ ابتدایی بود. این پژوهش از نوع توصیفی (غیرآزمایشی) است که با استفاده از روش تحلیل عاملی انجام شده است.جامعۀ
پژوهش شامل کلیۀ
معلمان دورۀ ابتدایی شهر کرج در سال تحصیلی 1395-1394 به تعداد 33000 نفر بود. روش نمونهگیری، تصادفی ساده و حجم نمونه با استفاده از فرمول نمونهگیری کوکران 295 نفر تعیین شد.ابتدا پرسشنامۀ اولیه با مطالعۀ پیشینۀپژوهش و مصاحبه از متخصصان و الهام از ابزارهای مشابه و با 75 سؤال تهیه و در میاننمونۀ 295 نفری پژوهش اجرا شد. سپس، پایایی ابزار با آزمون آلفای کرونباخ و همبستگی سؤال با کل آزمون اصلاح و تأیید شد. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی، شش عامل شاملِ عوامل سازمانی، سواد اطلاعاتی و فناوری، طراحی آموزشی، منابع آموزشی، عوامل محیطی وعوامل انگیزشی،بهعنوان عوامل زیربنایی و تشکیلدهنده تعیین شدند.درنهایت عوامل یادشده با
استفاده از تحلیل عاملی تأییدی نیز بررسی و تأیید شده و 45 سؤال از مجموع 75 سؤال موجود در ابزار اولیه به این شش عامل مربوط شد.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
طراحی و بررسی ویژگیهای روانسنجی پرسشنامۀ عوامل مؤثر برکاربرد یادگیری الکترونیک در دورۀ ابتدایی شهرستان کرج
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
محمد جواهری دانشمند |
دانشجوی دکتری برنامه درسی گروه علوم تربیتی و مشاوره، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس
اقبال زارعی |
دانشیار گروه علوم تربیتی و مشاوره دانشگاه هرمزگان، بندرعباس (نویسنده مسئول)
علیاکبر شیخی فینی |
دانشیار گروه علوم تربیتی و مشاوره، دانشگاه هرمزگان، بندرعباس
نشانی اینترنتی
http://jeps.usb.ac.ir/article_4270_366cb781d6e5db697499563424b035aa.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات