این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مطالعات روانشناسی تربیتی، جلد ۱۵، شماره ۳۱، صفحات ۱۴۵-۱۷۰

عنوان فارسی بررسی رابطۀ بیش‌‌فعالی با میزان حافظه و اختلال دیکته‌‌نویسی دانش‌‌آموزان پسر ابتدایی شهر زاهدان
چکیده فارسی مقاله  
پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطۀ بیش‌‌فعالی با میزان حافظه و اختلال دیکته‌‌نویسی دانش‌‌آموزان پسر ابتداییشهر زاهدان در سال تحصیلی 1396-1395 انجام گرفت. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی و جامعۀ آماری این پژوهش شامل همۀ دانش‌‌آموزان بیش‌‌فعال پسر مقطع ابتدایی شهر زاهدان بود که از بین آنان 30 دانش‌‌آموز که دچار اختلال دیکته‌‌نویسی بودند به روش نمونه‌‌گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. به‌‌منظور جمع‌‌آوری داده‌‌ها از پرسشنامۀ بیش‌‌فعالی کانرز و همکاران (1999)، مقیاس هوش وکسلر (1939) و آزمون دیکته‌‌نویسی جباری (1395)استفاده شد. برای تجزیه‌‌وتحلیل داده‌‌ها از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج نشان
 
داد بین بیش‌‌فعالی با میزان حافظه رابطۀ معکوس و معنادار و بین بیش‌‌فعالی با اختلال دیکته‌‌نویسی رابطۀ مثبت و معناداری وجود دارد؛ بنابراین افزایش بیش‌‌فعالی می‌‌تواند سبب کاهش میزان حافظه و افزایش اختلال در دیکته‌‌نویسیشود.
 
کلیدواژه‌های فارسی مقاله اختلال دیکته‌‌نویسی، بیش‌‌فعالی، حافظه، دانش‌‌آموزان،

عنوان انگلیسی بررسی رابطۀ بیش‌‌فعالی با میزان حافظه و اختلال دیکته‌‌نویسی دانش‌‌آموزان پسر ابتدایی شهر زاهدان
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله اختلال دیکته‌‌نویسی,بیش‌‌فعالی,حافظه,دانش‌‌آموزان

نویسندگان مقاله مهدی زیرک |
 استادیار گروه علوم تربیتی واحد تربت حیدریه دانشگاه آزاد اسلامی تربت حیدریه

غلامرضا ثناگوی محرر |
استادیار گروه روانشناسی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان

علی اکبر عجم |
استادیار گروه علوم تربیتی دانشگاه پیام نرر زاهدان

ملیحه غریبی |
مربی گروه پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان


نشانی اینترنتی http://jeps.usb.ac.ir/article_4273_485235c5120b6ffab8a9830188321cc4.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات