این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
Journal of Advances in Medical Education and Professionalism، جلد ۱، شماره ۴، صفحات ۱۳۶-۰

عنوان فارسی
چکیده فارسی مقاله
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی Factors affecting patient education from cultural perspectives
چکیده انگلیسی مقاله Introduction: Patient education is influenced by cultural factors. This study aims to find out the role of culture in patient education. Methods: A qualitative study was conducted on 23 Iranian nurses. Inclusion criteria were minimum 5 years of working experience in clinical nursing. Semistructured face to face interviews were used to collect the data. Interviews were taped, transcribed and analyzed using content analysis method. Results: The main theme of ‘cultural sensitivity’ was extracted from the interviews. Sub-themes were cultural divergence, cultural connection literacybased instruction. Conclusion: A dynamic process of patient education is influenced by various cultural factors. Nurses must be aware of the cultural norms in patient education to meet their expectations in a respectful manner.
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله  Patient education, Nurse, Culture, Content analysis

نویسندگان مقاله محمدرضا حیدری | mohammad reza heidari
midwifery and nursing school, shahed university, tehran, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)

رضا نوروززاده | reza norouzadeh
midwifery and nursing school, shahed university, tehran, iran

سازمان اصلی تایید شده: دانشگاه شاهد (Shahed university)


نشانی اینترنتی http://jamp.sums.ac.ir/index.php/JAMP/article/view/26
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده en
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده 1
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات