این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
شنبه 22 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۴، شماره تابستان، صفحات ۲۲-۳۳
عنوان فارسی
راهبردهای تأثیرگذار بر فرایند توسعه ی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور
چکیده فارسی مقاله
گسترش رقابت در عرصههای ملی، منطقهای و جهانی، کسب مزیت رقابتی را به حیاتیترین عامل بقا و رشد سازمانها تبدیل کرده است. بررسیها نشان میدهند یکی از ارکان اصلی موفقیت در کسب مزیت رقابتی برای سازمانها در آینده، توسعهی مداوم محصولات جدید و بهبودیافته است. بر این اساس موفقیت در توسعهی محصول جدید بهعنوان یک اهرم قوی برای دستـیابی به اهداف راهبردی شـرکتها و صنایع تولیدی است. ازآنجاییکه رفع نیـازهای فناورانه و یا ارائهی محصولات خاص برای ارتقای قدرت و حفظ برتری هر کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و صنایع دفاعی نیز یکی از ارکان اصلی حفظ قدرت و برتری کشور به شمار میآید، در این پژوهش تلاش شده است تا راهبردهای تأثیرگذار بر توسعهی محصولات جدید دفاعی موردبررسی قرار گیرند. بدین منظور پس از بررسی ادبیات تحقیق و استخراج چارچوب مفهومی فرایند توسعهی محصول جدید، با انجام مصاحبه با 10 نفر از خبرگان آشنا به مفاهیم توسعهی محصول جدید و نوآوری فناورانه در صنایع دفاعی و تحلیل و جمعبندی نظرات آنها از طریق جدول کدگذاری، تعداد 26 عامل فرعی در قالب شش عامل اصلی بهعنوان راهبردهای اصلی تأثیرگذار بر فرایند توسعهی محصول جدید در صنایع دفاعی کشور شناخته شد و در انتها نیز الگوی پیشنهادی راهبردهای اثرگذار بر فرایند توسعهی محصول جدید در صنایع دفاعی براساس نتایج تحقیق ارائهشده است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
الهه میگون پوری |
محمدعلی انصاری |
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_79951_e0fcc1398ebc2b5050c46803fb35aaa8.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/1063/article-1063-1093092.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات