این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
مدیریت استاندارد و کیفیت
، جلد ۴، شماره تابستان، صفحات ۳۴-۴۴
عنوان فارسی
ارائه ی چارچوب مهندسی الزامات به منظور اطمینان از درک و دریافت نیاز کامل مشتریان
چکیده فارسی مقاله
با افزایش رقابت در بازارهای جدید، رضایت مشتری و کاهش شکایتها، از عوامل مهم برای موفقیت یک شرکت محسوب میشوند. تشخیص نیاز مشتریان بهویژه در محصولاتی که مشتریان خاص و منحصربهفرد دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. مشتریان ممکن است در مرحلهی ارائهی درخواست محصول نتوانند همهی الزامات و نیازهای خود را بیان کنند. ایجاد چارچوبی برای مدیریت و مهندسی نیازها و الزامات مشتریان میتواند برای ارائهدهندگان محصولات و خدمات کمک مؤثری باشد که بتوانند براساس آن از درک نیازها و الزامات مشتریان اطمینان حاصل کنند. روشهای مختلفی برای مدیریت و مهندسی الزامات و نیازهای مشتریان ارائهشده است که شاید بتوان گفت روش ارائهشده توسط سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روشی جامع و کامل در بین روشهاست. در این تحقیق با مبنا قراردادن این روش سعی شده بهصورت عملی علاوهبر ایجاد فرایندها و روش اجرایی برای یک صنعت خاص نسبت به استقرار و بومیسازی آن اقدام شود.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
جعفر قیدرخلجانی |
محمدجواد غضنفری |
حسن عسگری جمکرانی |
نشانی اینترنتی
http://www.jstandardization.ir/article_79952_7ed6d4831e088b03f0c0f876826b2265.pdf
فایل مقاله
فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات