این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
مدیریت استاندارد و کیفیت، جلد ۴، شماره تابستان، صفحات ۳۴-۴۴

عنوان فارسی ارائه ی چارچوب مهندسی الزامات به منظور اطمینان از درک و دریافت نیاز کامل مشتریان
چکیده فارسی مقاله با افزایش رقابت در بازارهای جدید، رضایت مشتری و کاهش شکایت‌ها، از عوامل مهم برای موفقیت یک شرکت محسوب می‌شوند. تشخیص نیاز مشتریان به‌ویژه در محصولاتی که مشتریان خاص و منحصربه‌فرد دارند از اهمیت زیادی برخوردار است. مشتریان ممکن است در مرحله‌ی ارائه‌ی درخواست محصول نتوانند همه‌ی الزامات و نیازهای خود را بیان کنند. ایجاد چارچوبی برای مدیریت و مهندسی نیازها و الزامات مشتریان می‌تواند برای ارائه‌دهندگان محصولات و خدمات کمک مؤثری باشد که بتوانند بر‌اساس آن از درک نیازها و الزامات مشتریان اطمینان حاصل کنند. روش‌های مختلفی برای مدیریت و مهندسی الزامات و نیازهای مشتریان ارائه‌شده است که شاید بتوان گفت روش ارائه‌شده توسط سازمان فضایی آمریکا (ناسا) روشی جامع و کامل در بین روش‌ها‌ست. در این تحقیق با مبنا قرار‌دادن این روش سعی شده به‌صورت عملی علاوه‌بر ایجاد فرایندها و روش اجرایی برای یک صنعت خاص نسبت به استقرار و بومی‌سازی آن اقدام شود.
کلیدواژه‌های فارسی مقاله

عنوان انگلیسی
چکیده انگلیسی مقاله
کلیدواژه‌های انگلیسی مقاله

نویسندگان مقاله جعفر قیدرخلجانی |


محمدجواد غضنفری |


حسن عسگری جمکرانی |



نشانی اینترنتی http://www.jstandardization.ir/article_79952_7ed6d4831e088b03f0c0f876826b2265.pdf
فایل مقاله فایلی برای مقاله ذخیره نشده است
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به: صفحه اول پایگاه   |   نسخه مرتبط   |   نشریه مرتبط   |   فهرست نشریات