این سایت در حال حاضر پشتیبانی نمی شود و امکان دارد داده های نشریات بروز نباشند
صفحه اصلی
درباره پایگاه
فهرست سامانه ها
الزامات سامانه ها
فهرست سازمانی
تماس با ما
JCR 2016
جستجوی مقالات
یکشنبه 23 آذر 1404
بررسی های بازرگانی
، جلد ۱۶، شماره ۸۸-۸۹، صفحات ۱-۲۲
عنوان فارسی
شناسایی الگوی همکاری-رقابت در صنعت خودروسازی ایران بر اساس رویکرد سیستمی: مطالعه داده بنیاد
چکیده فارسی مقاله
همکاری همزمان شرکتهای رقیب که از آن به همکاری-رقابت یاد می شود اخیرا موردتوجه صنایع قرار گرفته است. شرکت-ها با اغراضی همچون افزایش بهرهوری و ارتقاء جایگاه رقابتی خود از این راهبرد بهره میگیرند. بررسیهای انجام گرفته حاکی از این است که این پدیده در صنعت خودروسازی ایران تاکنون الگوسازی نشده است و ابعاد و مؤلفههای آن شناسایی نشده است. پژوهشگر در این مقاله قصد دارد با استفاده از ابزار روششناختی کیفی و راهبرد نظریهپردازی داده بنیاد به شناسایی الگوی همکاری-رقابت در صنعت خودرو ایران بپردازد. جامعه آماری این پژوهش شرکت ایرانخودرو گروه سایپا و روش نمونهگیری، نمونهگیری هدفمند است.
کلیدواژههای فارسی مقاله
عنوان انگلیسی
Identifying coopetition model in Iran Automotive industry based on systematic approach : A grounded theory study
چکیده انگلیسی مقاله
Synchronous co-operation between competing companies, which is referred to coopetition, has recently been considered by industries. Companies use this strategy for various purposes, such as increasing productivity, improving competitive positioning and gaining their industry knowledge and technology. Reviews indicate that this phenomenon has not been modeled in Iran Automotive Industry yet and its dimensions and components has not been identified. In this paper, researcher intends to identify and explain coopetition model in Iran Automotive Industry by use of Qualitative Methodological Tool and Grounded Theory strategy. Statistical population of this study are Iran Khodro Company and SAIPA Group, and sampling method is theoretical sampling. Results are identified in three parts. The first part deals with coopetition drives which include internal and external drives and factors, the second part deals with coopetition process with centered cooperation strategies and, finally the third part deals with outputs of using coopetition in Iran Automotive Industry.
کلیدواژههای انگلیسی مقاله
نویسندگان مقاله
مهدی محمدی |
دانشجوی دکتری سیاستگذاری بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی
بهمن حاجی پور |
دانشیار دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه شهید بهشتی
نشانی اینترنتی
http://barresybazargani.itsr.ir/article_33365_d0d4ad40da7784d3ffee6db8542e92a3.pdf
فایل مقاله
اشکال در دسترسی به فایل - ./files/site1/rds_journals/642/article-642-1096323.pdf
کد مقاله (doi)
زبان مقاله منتشر شده
fa
موضوعات مقاله منتشر شده
نوع مقاله منتشر شده
برگشت به:
صفحه اول پایگاه
|
نسخه مرتبط
|
نشریه مرتبط
|
فهرست نشریات